Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, BCS (BIGCHEESE), przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku gier symulacyjnych. Plan zarządu zakłada intensyfikację działań w kluczowych obszarach projektowych, wzmocnienie zespołu, usprawnienie procesów oraz realizację ambitnej roadmapy live OPS i premier nowych tytułów.
- Wprowadzamy zmiany, które pozwolą nam lepiej dostosować się do wymagań głównego projektu, standardów branży oraz oczekiwań graczy. Chcemy dostarczać najwyższej jakości produkcje w sposób bardziej efektywny i innowacyjny, co powinno przełożyć się w pozytywny sposób na nasze wyniki finansowe. Restart IP, jakim jest Cooking Simulator, wzmocnienie community i pozyskanie nowych graczy to nasz priorytet - mówi Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio S.A.
W ramach opublikowanej roadmapy, studio planuje szereg znaczących zmian i premier, obejmujących wzmocnienie tytułu Cooking Simulator oraz jego restart na obecnych i nowych platformach. W pierwszym kwartale 2025 roku, w wersji na PC, zadebiutuje także pierwszy projekt wydawniczy studia: gra Chinese Frontiers od Solid Games, której globalnym wydawcą zostanie Big Cheese Studio - odpowiedzialne za wsparcie know-how, budowanie community i dystrybucję. Gra przeniesie graczy do średniowiecznych Chin, gdzie będą rozwijać wioski, wznosić warsztaty rzemieślnicze, zarządzać zasobami i nawiązywać relacje z innymi mieszkańcami, ale też uprawiać role i przygotowywać posiłki. W przypadku udanego debiutu tytułu, w drugiej połowie 2025 roku, zostanie on udostępniony na konsolach PlayStation, Xbox i Nintendo Switch. W drugim kwartale 2025 roku zadebiutuje także dodatek BBQ do hitu Cooking Simulator na PC. BCS zakłada ponowną premierę Cooking Simulator na rynku chińskim i wydanie tytułu na platformach Tencent WeGame i Steam China. Proces ten będzie poprzedzony kampanią marketingową na tym obszarze, ale także sam produkt ulegnie znaczącym zmianom, aby być przyjaznym dla lokalnych graczy. Działanie to wspierać będzie Silk Road Games, wiodący akcjonariusz w BCS, specjalizujący się w dystrybucji gier na rynku chińskim.
- W drugiej połowie przyszłego roku planujemy też debiut wyczekiwanej przez graczy gry - Cooking Simulator 2. Jesteśmy przekonani, że sequel wyniesie gotowanie na zupełnie nowy poziom, dzięki wdrożonym mechanikom, nowemu trybowi gry w tym Co-Op dla 4 graczy, nowym przepisom, rozwojowi postaci czy też możliwości rozgrywki zarówno w trybie casual bądź kompetytywnej znanej nam między innymi z takich gier jak seria Overcooked. Dużym dopełnieniem będzie możliwość tworzenia, a następnie wykorzystywania własnych przepisów. Funkcja ta otwiera w przyszłości drogę do stworzenia platformy moderskiej Cooking Simulator. Dodatkowo planujemy premierę kolejnego DLC o tematyce kulinarnej, a także tytuł Cooking VR Pizza, który pozwoli graczom zanurzyć się w świat włoskiej kuchni w rzeczywistości wirtualnej - zapowiada Łukasz Dębski.
Big Cheese Studio S.A. nie zapomina o mobilnych i konsolowych graczach. W drugiej połowie 2025 roku premierę będzie miała wersja mobilna Cooking Simulator, a także nowa wersja Cooking Simulator zoptymalizowana na konsole PlayStation 5, Xbox Series X oraz podjęcie działań w celu wydania na platformie Nintendo Switch 2.
Nowy plan obejmuje także zmiany organizacyjne, które mają na celu zwiększenie efektywności operacyjnej. Priorytetem na najbliższy czas będzie również reorganizacja działów HR, QA, Game Design oraz Game Development, a także wdrożenie nowoczesnych narzędzi pracy i usprawnienie procesów.
- Planowane zmiany dotyczą nie tylko sposobu pracy, ale także podejścia do zarządzania zespołem i projektami. Chcemy, aby nasi współpracownicy mieli realny wpływ na sukces naszej firmy i tworzonych przez nas gier. Inwestycja w zespół to jednocześnie inwestycja w przyszłość Big Cheese Studio - dodaje Łukasz Robert Włodarczyk, członek zarządu Big Cheese Studio S.A.
BCS stawia na optymalne zarządzanie bieżącymi projektami, mając na celu zaspokojenie oczekiwań akcjonariuszy w zakresie wypłat dywidend. Działania te mają zapewnić stabilność finansową spółki oraz dalszy rozwój w zgodzie z interesami inwestorów.
W ciągu trzech kwartałów 2024 roku Big Cheese Studio S.A. wypracowało blisko 5,5 mln zł zysku netto, co stanowi wzrost o ponad 140% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, kiedy zysk netto wyniósł 2,24 mln zł. Główne źródła tego sukcesu to sprzedaż Cooking Simulator i jego dodatków.
Zdecydowane kroki w kierunku innowacji, partnerstw oraz ekspansji na rynki międzynarodowe stanowią fundamenty nowego planu, który ma na celu dalszy rozwój Big Cheese Studio S.A. i umocnienie jego pozycji na globalnym rynku gier.