ATM zanotowało znaczący wzrost sprzedaży na rynku SME, mierzony wartością podpisanych kontraktów, co powinno przełożyć się na wzrost przychodów w kolejnych kwartałach, poinformował prezes Sylwester Biernacki. Firma chce być także bardziej obecna na rynku zamówień publicznych.
„Rezultaty pierwszego kwartału 2016 są zapowiedzą obiecujących wyników całego 2016. Najszybciej można to zaobserwować na rynku SME, gdzie proces sprzedaży jest relatywnie krótszy. Na tym właśnie rynku w I kwartale 2016 nastąpił znaczący wzrost sprzedaży mierzony wartością podpisanych kontraktów, co powinno przełożyć się na wzrost przychodów w kolejnych kwartałach. Będziemy chcieli być także bardziej obecni na rynku zamówień publicznych" – powiedział Biernacki, cytowany w komunikacie.
Marża ze sprzedaży wyniosła w minionym kwartale 17,4 mln zł (+5% r/r), zysk EBITDA 9,3 mln zł, zysk operacyjny 3,7 mln zł (+19% r/r), a zysk netto 2,9 mln zł (+16% r/r, najwyższy wynik od II kwartału 2014 roku), podano w informacji.
„Ważna w kontekście analizy wypracowanych wyników jest poprawa rentowności sprzedaży w podstawowych segmentach o 0,5 p.p. kwartał-do-kwartału oraz o 1 p.p. rok-do-roku – to zasługa zarówno rosnącej rentowności Segmentu Usług Centrów Danych, jak i ustabilizowania rentowności w Segmencie Usług Telekomunikacyjnych. Wyniki ATM oparte są na stałym, abonamentowym strumieniu przychodów (abonamenty stanowią ponad 98% całkowitych przychodów z podstawowych segmentów)" – czytamy w komunikacie.
W kluczowym dla firmy Segmencie Usług Centrów Danych w dalszym ciągu notowana jest dwucyfrowa dynamika wzrostu – przychody wzrosły o 13% r/r, marża ze sprzedaży o 20% r/r, a zysk EBITDA o 21% r/r (segment ten odpowiada już za ok. 65% całkowitego zysku EBITDA spółki). Przyrost zajętej przez klientów powierzchni kolokacyjnej w centrach danych ATM wyniósł 11% r/r, podano również.
W Segmencie Usług Telekomunikacyjnych spółka utrzymuje sprzedaż na zbliżonym poziomie. Pomimo utrzymującej się okołorynkowej tendencji związanej ze spadkami rentowności tego obszaru, spółka zachowała marże ze sprzedaży podobne do tych z IV kwartału 2015, zaznaczono w informacji.
ATM obsługuje największe banki i telekomy, dysponuje siecią światłowodową o długości ponad 15 tys. km i posiada kilka obiektów data center. Od 2004 r. spółka jest notowana na GPW.