Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CDRL planuje zwiększyć liczbę sklepów do 541 na koniec 2018 r.

Tomasz Przybyła
Tomasz Przybyła
Udostępnij

CDL (CDRL) chce mieć 541 sklepów na koniec 2018 r. wobec 505 na koniec 2017 r., podała spółka. Tegoroczne plany obejmują także rozwój e-commerce i inwestycje w logistykę.

"Cały czas usprawniamy i optymalizujemy naszą sieć sprzedaży. Choć 250 sklepów w Polsce to dla nas w tym momencie optymalna wielkość, to słabiej spisujące się salony będą zastępowane przez zlokalizowane w lepszych miejscach i na korzystniejszych warunkach. Intensywnie rozwijamy się za granicą, w 2018 roku planujemy otwarcia 30-40 nowych punktów sprzedażowych poza granicami Polski" - powiedział prezes Marek Dworczak, cytowany w komunikacie.

Na koniec 2018 r. CDRL ma w planach 250 sklepów w Polsce, 160 na terenie innych krajów Unii i 131 poza nią.

Na koniec roku 2017 w skład sieci handlowej grupy wchodziło 505 punktów handlowych, co oznacza wzrost o ok. 4% w stosunku do stanu sprzed roku, w tym 249 sklepów w Polsce (franczyzowych i własnych), 140 zlokalizowanych w innych państwach Unii Europejskiej a 116 – poza nią.

"W 2018 roku spółka zainwestuje w logistykę, budowa hali magazynowej rozpocznie się w lutym i potrwa do lipca tego roku. Nowy obiekt o powierzchni 3,3 tys. mkw. to inwestycja rzędu 6 mln zł, która obsłuży intensywnie rozwijający się kanał e-commerce w Polsce i za granicą, a także zapewni przestrzeń magazynową na kolejne lata" – czytamy dalej.

CDRL planuje także rozwijać asortyment. Trwają pracę nad wprowadzeniem obuwia skórzanego pod marką Coccodrillo, które będzie dopasowane do całej kolekcji.

"Rok 2017 był dla nas bardzo dobry, w ciągu trzech kwartałów przychody wzrosły o 10,6%, co jest zgodne z naszymi wewnętrznymi oczekiwaniami. Stale pracujemy nad rozwojem grupy, obserwujemy zmieniające się trendy na rynku odzieżowym i wychodzimy im naprzeciw. Kolekcje które tworzymy, podobają się dzieciom oraz ich rodzicom" - powiedział wiceprezes Tomasz Przybyła.

CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w październiku 2014 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus