Liczba wizyt na portalach nieruchomościowych Grupy MZN (MORIZON) wzrosła o 30% r/r w październiku br., w tym na flagowym portalu Morizon.pl - o 53% r/r, podała spółka, podsumowując dotychczasowe działania w zakresie wzrostu liczby użytkowników oraz rozpoznawalności marki. Jednocześnie liczba pozyskanych użytkowników OneStopShop wzrosła o 42% r/r, a użytkowników Morizon.pl - o blisko 77%.
"Emitent, realizując cel strategiczny rozwoju grupy, będący jednocześnie jednym z celów pozyskania finansowania w ofercie publicznej akcji serii H, prowadzi ogólnopolską kampanię zwiększającą rozpoznawalność flagowego portalu nieruchomościowego Grupy - Morizon.pl, jednocześnie przyspieszając pozyskiwanie użytkowników OneStopShop. [...] W efekcie przeprowadzonych działań nastąpił znaczący wzrost liczby wizyt na portalach nieruchomościowych Grupy MZN Property - o 30% r/r, a łączna liczba pozyskanych użytkowników OneStopShop wzrosła o 42% r/r (dane za październik 2017 r. w porównaniu do danych za październik 2016 r.). Prowadzone działania koncentrują się na flagowym portalu Grupy - Morizon.pl, gdzie w tym okresie zanotowano wzrost wizyt o 53% r/r, a wzrost liczby pozyskanych użytkowników wyniósł blisko 77%" - czytamy w komunikacie.
Jednocześnie z działaniami związanymi z akwizycją użytkowników oraz zwiększeniem rozpoznawalności marki Morizon.pl, grupa wprowadziła istotne zmiany sposobu rozliczania klientów profesjonalnych (pośredników nieruchomości).
"Zmiany, ze względu na zawarte z częścią klientów profesjonalnych umowy na czas określony, są rozłożone w czasie - wchodzą w życie głównie w IV kw. 2017 oraz częściowo w 2018. Pierwsze efekty zmiany sposobu rozliczania klientów profesjonalnych będą widoczne w wynikach finansowych grupy począwszy od listopada br., natomiast pełny wpływ na wynik będzie widoczny w kolejnych kwartałach 2018 r." - czytamy dalej.
Na podstawie przeprowadzonych symulacji oraz na bazie efektów już wprowadzonych w życie zmian, spółka szacuje, że w wyniku zmian rozliczeń, w 2018 r. ARPU (średniomiesięczny przychód z jednego klienta) dla klientów profesjonalnych wzrośnie o ok. 86-96 zł, tj. o ok. 40-44%. Grupa współpracuje aktualnie z ok. 3 400 klientami profesjonalnymi i ilość ta w wyniku zmian rozliczeń może w 2018 nieznacznie spaść (4-12%), wskazano także.
Podany szacunek jest aktualny na dzień publikacji raportu i dotyczy wpływu zmian w sposobie rozliczania klientów profesjonalnych na ARPU. Jednocześnie zarząd wskazuje, iż powyższe informacje nie stanowią prognozy wyniku sprzedaży segmentu nieruchomościowego. Wynik ten zależny jest również od efektywności bieżących działań sprzedażowych grupy, rozwoju sprzedaży w innych obszarach nieruchomościowych, działań konkurencji, innych podejmowanych przez grupę inicjatyw oraz koniunktury na rynku w 2018 r.
"Zwiększona akwizycja użytkowników oraz wzrost rozpoznawalności marki, pozytywnie wpływa również na liczbę publikowanych ogłoszeń nieruchomościowych przez osoby indywidualne, liczbę zapytań o nieruchomości deweloperskie oraz ilość użytkowników OneStopShop zainteresowanych usługami finansowymi. W ocenie spółki, trend ten będzie kontynuowany, jednak jest zbyt wcześnie, żeby prognozować wpływ podejmowanych działań na KPI dotyczące innych obszarów niż klienci profesjonalni" - czytamy także.
Działania związane z wzmocnieniem marki Morizon.pl były i są realizowane w IV kw. br. oraz częściowo w III kw. br. Koszty związane z podejmowanymi działaniami, w wysokości ok. 1,6 mln zł, zostaną ujęte w skonsolidowanym wyniku finansowym grupy MZN Property za IV kw. 2017 r., wyjaśniono.
We wrześniu 2017 r. sąd zatwierdził zmianę nazwy Morizon na MZN Property w Krajowym Rejestrze Sądowym. Zmiana nazwy związana jest z realizacją strategii budowy OneStopShop, w ramach którego użytkownicy znajdą wszystkie usługi niezbędne w procesie transakcji na rynku nieruchomości.
MZN Property (dawniej Morizon) to technologiczna platforma nieruchomościowo-finansowa umożliwiająca wyszukiwanie, finansowanie i wspierająca dokonywanie transakcji na rynku nieruchomości. MZN Property jest największym niezależnym wydawcą serwisów nieruchomości w Polsce. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od lipca 2017 r.