KTY (KETY) spodziewa się, że przychody ze sprzedaży w Segmencie Wyrobów Wyciskanych wzrosną w IV kwartale br. o 10-15% r/r, w Segmencie Systemów Aluminiowych - o ok. 10% r/r, a w Segmencie Opakowań Giętkich - o ok. 20% r/r, podała spółka.
"W [Segmencie Wyrobów Wyciskanych] w czwartym kwartale prognozowany wzrost przychodów ze sprzedaży na poziomie 10-15% w porównaniu do zeszłego roku" - czytamy w prezentacji.
W III kw. sprzedaż ogółem segmentu wzrosła o 11% r/r do 305 mln zł, zaś w okresie I-III kw. br. - o 25% r/r do 876,3 mln zł.
Spółka odnotowała wzrosty w wysokości 10-30% we wszystkich działach tego segmentu, z wyjątkiem sprzedaży do hurtowni, która spadła o 8%.
Wykorzystanie krajowych mocy produkcyjnych osiągnięto na poziomie 95-100%.
"W związku z pełnym wykorzystaniem mocy na linii do anodowania profili oraz rosnącym popytem na te usługi podjęto decyzję o instalacji drugiej linii (wartość inwestycji ok. 35 mln zł). Uruchomienie pod koniec 2019 roku. Zakładane dodatkowe przychody przy pełnym obłożeniu mocy wynoszą ok. 30 mln zł (plan na 2022 rok)" - czytamy dalej w prezentacji.
W Segmencie Systemów Aluminiowych prognozowana na IV kw. br. sprzedaż powinna być wyższa o ok. 10% od analogicznego okresu ubiegłego roku, podano także.
W III kw. sprzedaż ogółem segmentu wzrosła o 9% r/r do 320,1 mln zł, zaś w okresie I-III kw. br. - o 5% r/r do 843 mln zł.
"Koniunktura na rynku nadal bardzo dobra. Sprzedaż systemów rosła w tempie ok. 7% a sprzedaż rolet wzrosła aż o 12% w bieżącym kwartale" - wskazano także.
Wszystkie główne rynki z wyjątkiem Niemiec odnotowały wzrosty. Na rynku niemieckim ok. 20% spadek przychodów. Systematyczne zwiększała się skala sprzedaży w Bośni i Hercegowinie oraz Francji. Z kolei na rynku amerykańskim odnotowano prawie 30% wzrostu sprzedaży, podano też w materiale.
"W [Segmencie Opakowań Giętkich] w czwartym kwartale spodziewane jest utrzymanie ok. 20% wzrostu sprzedaży" - napisano dalej w prezentacji.
W III kw. sprzedaż ogółem segmentu wzrosła o 24% r/r do 161,6 mln zł, zaś w okresie I-III kw. br. - o 24% r/r do 369,8 mln zł.
Grupa Kety ocenia III kw. br. dla tego segmentu jako "bardzo dobry zarówno w kraju, jak i na rynkach zagranicznych".
Wzrost odnotowano na rynkach: niemieckim, węgierskim i holenderskim (35-55%). Porównywalna lub niższa od zeszłorocznej sprzedaż na rynkach: czeskim, austriackim, słowackim i szwajcarskim. Kolejny kwartał bardzo wysokiej dynamiki (kilkaset procent) na rynku brytyjskimi, włoskimi i litewskimi.
Wykorzystanie mocy produkcyjnych nadruku ukształtowało się na poziomie 90%.
W segmencie tym spółka realizuje inwestycję w drugą linię do produkcji folii BOPP.
"Planowane zwiększenie mocy o drugą linię - 26 tys. ton (ok. 180 mln przychodów) z w ramach posiadanych zezwoleń na działalność w SSE Inwestycja o wartości 110 mln zł realizowana w latach 2017 – 2019 (ok. 20 mln zł aktywa podatkowego do rozpoznania, które powiększy zysk netto). Start w 2020 roku (założono 40% obłożenia mocy) i pełne wykorzystanie w 2022 roku" - czytamy w prezentacji.
Grupa Kęty S.A. jest spółką dominującą grupy kapitałowej, która działa w pięciu obszarach biznesowych: produkcji profili aluminiowych, projektowania i produkcji systemów architektonicznych oraz zewnętrznych rolet aluminiowych, produkcji opakowań giętkich, usług budowlano-montażowych w zakresie fasad aluminiowych oraz produkcji akcesoriów do montażu okien i drzwi. W 2016 r. miała 2,29 mld zł skonsolidowanych przychodów.