Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Action jest trakcie zmiany modelu biznesowego, stawia m.in. na detal i VAD

Udostępnij

ACT (ACTION) czeka na decyzję sądu, aby formalnie przeprowadzić konsolidację grupy, rozwija handel detaliczny oraz dystrybucję z wartością dodaną (VAD) w Polsce i Niemczech wraz z rozszerzaniem oferty spoza IT, poinformował członek zarządu Sławomir Harazin. Spółka oczekuje efektów redukcji kosztów od II półrocza oraz liczy na rozwój projektów w obszarze zdrowia i eksportu do Chin.

"Czekamy na decyzje sądu, aby formalnie przeprowadzić konsolidację grupy, do czego jesteśmy gotowi. Priorytety to rozwój handlu detalicznego w Polsce i Niemczech z naciskiem na e-commerce pod marką Sferis, rozwój dystrybucji z wartością dodaną w Action Business Center, umacnianie projektów ActionMed (m.in. automatyzacja aptek) i Active&Food (rozwój dystrybucji produktów spożywczych w Chinach), kontynuacja rozbudowy oferty spoza IT i redukcja kosztów" - powiedział Harazin podczas konferencji prasowej.

Prezes Action Piotr Bieliński stwierdził, że struktura grupy jest "gotowa na duży obrót", z dostosowaną do tego logistyką. Ponadto wymienił wśród atrakcyjnych segmentów spoza IT, które z powodzeniem sprzedają się w kanale e-commerce m.in. narzędzia, karmy dla zwierząt, sprzęt samochodowy, czy produkty dziecinne.

Jak podano, w okresie do końca roku 2017 zarząd oczekuje utrzymania obecnie obserwowanej wysokiej stopy marży przy rosnących wartościach sprzedaży. Jednocześnie oczekuje uwidocznienia istotnych cięć kosztowych. 

Z kolei pierwsze efekty podjętych działań konsolidacyjnych i oczekiwane synergie widoczne powinny być dopiero w roku 2018.

"W I kwartale 2018 r. zakładamy osiągnięcie docelowej struktury grupy po reorganizacji. Proces się przeciąga przez czynniki zewnętrzne związane z postępowaniem sanacyjnym. W II kwartale przyszłego roku struktura kosztowa powinna być dopięta tak, że rosłaby jedynie wraz ze wzrostem skali działalności. Budujemy kanał resellerski z szeroką ofertą 'w dobrej cenie', co przekłada się korzystnie m.in. na sprzedaż sieci Sferis. Nowe projekty i grupy produktowe mają przynosić dobrą marżę" - zaznaczył prezes.

Harazin podkreślił wdrażanie przez grupę zmienionego modelu, który sytuuje Action "w innym miejscu na rynku, niż są dawni konkurenci". Zarząd Action wskazał jako swoje kluczowe cele: dostarczanie "ceny rynkowej" produktów konsumenckich dla resellerów i odcięcie od starego modelu dystrybucji.

"Nie zadłużamy się właściwie u producentów, chyba że na rozwój kanału sprzedażowego. Pracujemy nad nowymi kontraktami handlowymi głownie w obszarze produktów biznesowych. Do pozyskanych wcześniej 8 kontraktów tym DJI, American Megatrends, Promise Technology, ma dojść w najbliższym czasie kolejny kontrakt. Podobny model wdrażamy w Action Europe, przy jednoczesnym poświęceniu dużej energii na projekt detaliczny Sferis.de" - wymienił członek władz Action.

Jako cele dla sieci Sferis wskazano dynamiczny rozwój e-commerce, eliminację nierentownych lokalizacji, obniżenie kosztów działalności po docelowej konsolidacji.

"Na IV kw. przygotowujemy mocne uderzenie marketingowe Sferis, by wynieść sprzedaż na nowy poziom" - wskazał Harazin. 

Grupa kapitałowa Action skupia firmy działające w obszarze handlu i produkcji urządzeń IT, RTV/AGD, sprzętu biurowego oraz materiałów eksploatacyjnych. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus