The Dust, wspólnie z akcjonariuszami sprzedającymi, dokonał przydziału akcji nowej emisji oraz akcji sprzedawanych w ramach oferty publicznej. Inwestorzy objęli wszystkie oferowane 220 tys. akcji po cenie maksymalnej 12 zł, podała spółka. Wartość całej oferty wyniosła ponad 2,6 mln zł. Spółka rozpoczyna działania zmierzające do wprowadzenia akcji na NewConnect.
"Oferta akcji naszej spółki spotkała się z dużym zainteresowaniem inwestorów, którzy zapisali się na wszystkie akcje dostępne w Ofercie Publicznej, a jej wartość przekroczyła 2,6 mln zł. Dzięki emisji nowych akcji i pozyskaniu środków od inwestorów będziemy mogli kontynuować dynamiczny rozwój firmy. Naszym celem strategicznym jest rozwój segmentu gier własnych, dzięki któremu możemy kilkukrotnie zwiększyć skalę działalności i osiągane wyniki finansowe" - powiedział prezes The Dust Jakub Wolff, cytowany w komunikacie.
Oferta publiczna obejmowała 220 000 akcji, z czego 145 000 stanowiły akcje nowej emisji serii C, a kolejne 75 000 to istniejące akcje serii B. Inwestorom indywidualnym przydzielono 133 800 akcji, natomiast w transzy dużych inwestorów przydzielono 86 200 akcji.
"Szczególnie cieszy nas zainteresowanie ze strony inwestorów indywidualnych, którzy są również potencjalnymi odbiorcami naszych gier. Plan na ten rok zakłada premierę trzech gier własnych w modelu free-to-play, pierwszą z nich 'Call of Dead: The Last Zombie Plague' udostępniliśmy na urządzenia z systemem Android na początku września. Jednocześnie nie zapominamy o advergamingu, który generuje istotne i przewidywalne wyniki finansowe. Pozycja lidera na polskim rynku oraz zaawansowane plany ekspansji w Zachodniej Europie i USA sprawiają, że również w tym segmencie spodziewamy się znaczących wzrostów" - dodał Wolff.
W 2017 r. do graczy trafią trzy produkcje własne The Dust dystrybuowane w modelu free-to-play. Plan tegorocznych premier obejmuje również "New York Dead Island" oraz "Galactic Soldier", czyli shooter osadzony w świecie sci-fi.
The Dust specjalizuje się w produkcji gier na urządzenia mobilne w dwóch modelach: gry reklamowe na zlecenie (tzw. advergaming) oraz gry własne dystrybuowane w modelu F2P (free-to-play). Środki pozyskane od inwestorów zostaną przeznaczone na dalszy rozwój spółki, w szczególności na ekspansję na rynku gier F2P oraz międzynarodowy rozwój segmentu gier reklamowych.