WTN (WITTCHEN) odnotował 0,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2017 r. wobec 6,68 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 6,4 mln zł wobec 6,91 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 75,65 mln zł w I poł. 2017 r. wobec 62,61 mln zł rok wcześniej.
"W okresie od 1 stycznia 2017 do 30 czerwca 2017 roku przychody ze sprzedaży Grupy Wittchen wyniosły 75,7 mln zł co stanowi wzrost o 21% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, tym samym tempo wzrostu z I kwartału zostało zachowane w II kwartale 2017 roku. Dynamiczny wzrost sprzedaży został osiągnięty zarówno dzięki zwiększeniu powierzchni handlowej jak i trafnym decyzjom produktowym pozwalającym na wzrost sprzedaży omnichannel w kanale online oraz sklepach stacjonarnych w ujęciu like for like" – czytamy w raporcie.
W I poł. 2017 roku EBITDA wyniosła 9 mln zł w stosunku do 9,4 mln zł w I poł. 2016 r.
"Na rentowność EBITDA najistotniejszy negatywny wpływ miał wzrost wynagrodzeń zapoczątkowany w drugiej połowie 2016 roku, co spowodowało iż koszty te w pierwszej połowie 2017 roku był znacząco wyższe niż w porównywalnym okresie 2016 roku. Jednocześnie negatywny wpływ wzrostu tych kosztów na poziom EBITDA został zrównoważony bardzo dobrymi wynikami sprzedażowymi oraz działaniami optymalizacyjnym umożliwiającymi utrzymanie poziomu EBITDA na zbliżonym poziomie w stosunku do zeszłego roku" – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2017 r. wyniosła 0,73 mln zł wobec 5,88 mln zł zysku rok wcześniej.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 170 mln zł w 2016 r.