Akcjonariusze Brand24 uchwalili kapitał docelowy i zmienili statut, dostosowując go do wymogów najlepszych praktyk rynku publicznego, podała spółka. Decyzje NWZ przygotowują spółkę od strony formalnej do rozważanego debiutu na NewConnect.
"Zgodnie z podjętą uchwałą zarząd Brand24 jest upoważniony do podwyższania kapitału zakładowego spółki poprzez emisję nie więcej niż 144 454 nowych akcji w drodze jednego lub kilku podwyższeń kapitału zakładowego (kapitał docelowy), co stanowi nie więcej niż 8,3% ogólnej liczby akcji Brand24. Zarząd Brand24rozważa wykorzystanie uchwalonych zmian do statutu do ubiegania się o wprowadzenie akcji Brand24 do alternatywnego systemu obrotu NewConnect" - czytamy w komunikacie.
"Brand24 rośnie w ostatnich miesiącach w średnim tempie 58 nowych klientów miesięcznie netto. W lipcu było to 56 klientów i tym samym przekroczyliśmy łączną liczbę 1800 aktywnych klientów – na koniec lipca było ich dokładnie 1820. Naszą ambicją jest zwiększenie tempa wzrostu, tak aby szybciej dojść do kolejnego ważnego dla nas progu 5 tys. aktywnych klientów, będącego pomostem na drodze do szerszego grona średnich przedsiębiorstw z całego świata. Kula śniegowa zaczyna toczyć się coraz szybciej, co pokazuje 360% wzrostu liczby nowych klientów zagranicznych pozyskiwanych co miesiąc (styczeń 2016 roku w porównaniu do czerwca 2017)" - powiedział prezes Michał Sadowski, cytowany w komunikacie.
Wskazuje na przykład tego, jak na przestrzeni lat zachowują się w spółce koszty pozyskania pojedynczego klienta (CAC) w wersji globalnej narzędzia. Koszt pozyskania pojedynczego zagranicznego klienta spadł niemal pięciokrotnie od momentu, gdy Brand24 zaczął rozwijać globalną wersję narzędzia, a średni przychód na klienta wzrósł w tym czasie ponad dwukrotnie.
"Podsumowując, z każdej wydanej na marketing złotówki mamy dziś 10-krotnie większy zwrot niż 2-3 lata temu. Chcemy optymalnie wykorzystać ten efekt i moment w rozwoju biznesu do podkręcenia tempa. Chcemy iść tropem LiveChat'a, którego założyciele i menedżerowie są naszymi akcjonariuszami i wspierają nas swoją wiedzą i doświadczeniem. Stąd decyzja o zapisaniu w statucie kapitału docelowego. Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że podwyższenie kapitału i docelowo upublicznienie - a konkretnie debiut na NewConnect - jest jednym z bardzo poważnie rozważanych przez nas obecnie scenariuszy pozyskania środków na wsparcie rozwoju narzędzia w skali globalnej" - dodał prezes.
"Gdy na przełomie 2015 i 2016 roku do grona akcjonariuszy Brand24 dołączył fundusz Inovo oraz założyciele i menedżerowie LiveChat'a mówiliśmy o tym, że kolejna runda finansowania przypadnie prawdopodobnie na rok 2017. Spółka ma od strony formalnej przygotowany grunt pod pozyskanie finansowania na przyspieszenie ekspansji, działa na szybko rosnącym rynku i ma bardzo atrakcyjne perspektywy. Jestem pewien, że Brand24 spełnia wszelkie warunki, by podążać drogą sukcesu LiveChat'a. Jako jeden z głównych akcjonariuszy mocno wierzymy dalszy wzrost wartości tego aktywa i docelowo widzielibyśmy spółkę jako kolejnego - po Nextbike Polska - debiutanta giełdowego z naszego portfela" – powiedział członek zarządu Larq S (obok założycieli jest pośrednio kluczowym akcjonariuszem spółki, z 48% udziałem w kapitale) i członek rady nadzorczej Brand24 Mikołaj Chruszczewski, cytowany w komunikacie.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, umożliwiającego śledzenie wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak IKEA, H&M czy Biuro Pierwszej Damy USA, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie.