Citibank wybrał produkt Aillerona - LiveBank i planuje wdrożenie wirtualnych oddziałów w 16 krajach z regionów APAC i EMEA, podał ALL (AILLERON).
"Citibank podpisał umowę na wdrożenie polskiej technologii LiveBank, dzięki której ponad 100 mln klientów banku w 16 krajach będzie mogło skorzystać z usług wirtualnej bankowości bez wychodzenia z domu. To pierwsze wdrożenie systemu virtual banking na tak wielką skalę na świecie" - czytamy w komunikacie.
Citibank to jeden z liderów światowej bankowości posiadający 2 600 oddziałów na świecie oraz generujący zysk dla Citigroup w wysokości ponad 7 mld USD rocznie. Bank obsługuje klientów indywidualnych, korporacyjnych, rządowych i instytucjonalnych. Po uruchomieniu systemu LiveBank dla banku Standard Chartered w 9 krajach, będzie to największe wdrożenie wirtualnej bankowości dla globalnego banku. System będzie dostępny dla klientów w regionach APAC i EMEA.
LiveBank to wiodące rozwiązanie firmy Ailleron, działającej w branży nowych technologii. Produkt jest zaawansowanym technologicznie systemem wirtualnej bankowości. Przenosi 95% oferty banku do kanałów zdalnych, zachowując przy tym możliwość bezpośredniej interakcji klient - bank. Platforma zapewnia wiele udogodnień, m.in. bezpieczną bankowość w kanałach wideo, audio, chat, kolaborację, wymianę plików, podpisywanie dokumentów, biometrię głosową czy zdalny onboarding nowych klientów.
"Banki będą musiały wyjść naprzeciw potrzebom zorientowanych na technologie klientów, dla których forma cyfrowego kontaktu z bankiem to już standard. LiveBank jest światowym liderem w wirtualizacji oddziałów, wielokanałowej komunikacji oraz sztucznej inteligencji - rozwiązaniach cyfryzujących sferę obsługi klienta. Dzięki wdrożeniom naszej technologii w wiodących bankach, a także zaawansowanym rozmowom z kolejnymi, wiemy że wirtualna bankowość będzie głównym nurtem rozwoju w tym sektorze. Jesteśmy bardzo dumni, że jeden z największych międzynarodowych banków zdecydował się na uruchomienie technologii LiveBank dla milionów swoich klientów. Nasza strategia wirtualizacji i automatyzacji branży oraz wyprzedzanie trendów, stawia nas w czołówce światowych, cyfrowych rewolucjonistów" - powiedział prezes Ailleron Rafał Styczeń, cytowany w komunikacie.
Dotychczasowa ekspansja LiveBanku potwierdza przyspieszający trend podążania w kierunku cyfrowej rewolucji i na tej drodze są już największe i najbardziej innowacyjne banki świata. Według EFMA (European Financial Management Association), w roku 2018 aż 80% banków na świecie będzie zaangażowana w projekty związane z implementacją wirtualnych oddziałów, podano również.
Umowa na tak szerokie wdrożenie w Citibank to efekt wieloletnich prac nad udoskonalaniem LiveBank oraz rezultat wdrożeń w polskich mBanku i BZ WBK, niemieckim Commerzbanku czy międzynarodowym Standard Chartered Bank, podkreślono w informacji.
"Współpraca z Citibank da nam mnóstwo doświadczeń oraz nowych pomysłów. Wdrażamy rozwiązanie w 16 krajach z odmiennymi regulacjami rynkowymi i wymaganiami na systemy informatyczne, to potężna baza wiedzy i nowych idei. Już w tej chwili rozszerzamy LiveBank o weryfikację tożsamości klienta online, co umożliwia m.in. otwarcie rachunku bankowego, zaciągnięcie kredytu czy podpisanie umowy w formie zdalnej bez wizyty w oddziale bankowym. LiveBank to pierwszoligowy system virtual bankingu na świecie, który wygrywa nie tylko zakresem funkcjonalności czy poziomem bezpieczeństwa, ale także czasem wdrożenia" - powiedział wiceprezes Ailleron i general manager LiveBank Piotr Skrabski, cytowany w komunikacie.
Ailleron (połączone firmy: Wind Mobile i Software Mind) specjalizuje się w budowaniu produktów i innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Produkty skierowane są zarówno do szeroko pojętego sektora finansowego, jak i telekomunikacyjnego oraz hotelarskiego. Flagowe rozwiązania firmy to m.in.: LiveBank, iLumio, czy Ringback Tones.