EAH (ESOTIQ) odnotował 1,02 mln zł skonsolidowanej straty netto z działalności kontynuowanej przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2017 r. wobec 2,93 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata netto ogółem wyniosła 1,31 mln zł wobec 2,91 mln zł rok wcześniej.
"Koszt inwestycji w odzieżową sieć Femestage nadal ma istotny wpływ na wyniki całej grupy kapitałowej. Utrzymujemy jednak pozytywny trend, który był już widoczny w wynikach IV kwartału. Strata grupy w pierwszych trzech miesiącach tego roku została mocno ograniczona, licząc rok do roku" – skomentował prezes Adam Skrzypek, cytowany w komunikacie.
Strata operacyjna wyniosła 1,05 mln zł wobec 2,81 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 37,72 mln zł w I kw. 2017 r. wobec 29,65 mln zł rok wcześniej.
"Marża brutto grupy w I kw. wyniosła 55%. Największy udział w poprawie wyników w I kwartale 2017 miała bieliźniarska marka Esotiq. Sprzedaż w sklepach porównywalnych Esotiq (LFL) wzrosła o 17,9%. Wartość średniego paragonu o 16,6%" - czytamy w komunikacie.
Na koniec marca 2017 w Polsce i za granicą sieć sprzedaży grupy liczyła 299 salonów (o 23 więcej niż rok wcześniej). 271 z nich działało pod marką Esotiq, 28 pod odzieżową marką Femestage.
W I kw. przychody e-sklepów grupy wyniosły 1,52 mln zł (+148% r/r). Sprzedaż w sieci prowadzona jest obecnie w czterech własnych sklepach w Polsce i w Niemczech oraz na dwóch platformach multibrandowych.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I kw. 2017 r. wyniósł 1,17 mln zł wobec 0,83 mln zł straty rok wcześniej.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.