Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wojas ograniczy otwieranie nowych sklepów, skupi się na ich efektywności

Udostępnij

WOJ (WOJAS) planuje skoncentrować się na poprawie efektywności posiadanych sklepów oraz ograniczyć wzrost liczby placówek własnych w kraju, podała spółka.

"Strategia Grupy Wojas S.A. zakłada dalszy wzrost i powiększanie udziału rynkowego poprzez rozwój organiczny sieci sprzedaży, a także rozwijanie nowoczesnego kanału dystrybucji - sprzedaży internetowej. Wzrost liczby placówek własnych w kraju ma zostać ograniczony, natomiast emitent skupi się na poprawie ich efektywności. Na koniec 2017 r. emitent planuje mieć łącznie 184 sklepy" - czytamy w raporcie kwartalnym.

Na koniec marca br. grupa posiadała 183 sklepy (wobec 180 na koniec ub.r.), w tym 163 sklepy w Polsce (wobec 164 na koniec ub.r.).

"Analizując osiągnięte wyniki finansowe za I kwartał 2017 r. emitent zwraca uwagę, iż I kwartał jest zawsze najsłabszym wynikowo okresem w roku. Dodatkowo przedłużająca się zima nie pomogła w uzyskaniu lepszych wyników sprzedażowych w marcu 2017 r." - czytamy dalej.

Wojas odnotował 1,64 mln zł skonsolidowanej straty netto w I kw. 2017 r. wobec 1,77 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 0,58 mln zł wobec 0,61 mln zł straty rok wcześniej.

W I kwartale 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o 5% r/r do 47,55 mln zł. Sprzedaż detaliczna uległa zwiększeniu o 5,9%, sprzedaż hurtowa i pozostała nie uległa zmianie.

Wojas to jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notowany na warszawskiej giełdzie od 2008 r. W 2016 r. spółka odnotowała 229 mln zł skonsolidowanych przychodów.