WOJ (WOJAS) planuje skoncentrować się na poprawie efektywności posiadanych sklepów oraz ograniczyć wzrost liczby placówek własnych w kraju, podała spółka.
"Strategia Grupy Wojas S.A. zakłada dalszy wzrost i powiększanie udziału rynkowego poprzez rozwój organiczny sieci sprzedaży, a także rozwijanie nowoczesnego kanału dystrybucji - sprzedaży internetowej. Wzrost liczby placówek własnych w kraju ma zostać ograniczony, natomiast emitent skupi się na poprawie ich efektywności. Na koniec 2017 r. emitent planuje mieć łącznie 184 sklepy" - czytamy w raporcie kwartalnym.
Na koniec marca br. grupa posiadała 183 sklepy (wobec 180 na koniec ub.r.), w tym 163 sklepy w Polsce (wobec 164 na koniec ub.r.).
"Analizując osiągnięte wyniki finansowe za I kwartał 2017 r. emitent zwraca uwagę, iż I kwartał jest zawsze najsłabszym wynikowo okresem w roku. Dodatkowo przedłużająca się zima nie pomogła w uzyskaniu lepszych wyników sprzedażowych w marcu 2017 r." - czytamy dalej.
Wojas odnotował 1,64 mln zł skonsolidowanej straty netto w I kw. 2017 r. wobec 1,77 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 0,58 mln zł wobec 0,61 mln zł straty rok wcześniej.
W I kwartale 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o 5% r/r do 47,55 mln zł. Sprzedaż detaliczna uległa zwiększeniu o 5,9%, sprzedaż hurtowa i pozostała nie uległa zmianie.
Wojas to jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notowany na warszawskiej giełdzie od 2008 r. W 2016 r. spółka odnotowała 229 mln zł skonsolidowanych przychodów.