MIR (MIRACULUM) odnotowało 2,73 mln zł jednostkowej straty netto w I kw. 2017 r. wobec 1,02 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 1,78 mln zł wobec 9 tys. zł zysku rok wcześniej.
"W I kwartale 2017 r. firma Miraculum kontynuuje strategię obraną z 2016 roku, kładąc duży nacisk na dalszy rozwój eksportu. Jednym z elementów składowych tej strategii są działania promocyjne mające na celu zwiększenie świadomości marek z naszego portfolio wśród potencjalnych klientów i kontrahentów. Nasze działania obejmujące m.in. udział w najbardziej prestiżowej imprezie w branży kosmetycznej, a mianowicie targach Cosmoprof Worldwide w Bolonii, przyniosły oczekiwany rezultat, jakim są umowy handlowe zawarte z kontrahentami z rynków wschodnich. Otrzymaliśmy również bardzo dużo zapytań i propozycji współpracy handlowej. Nasze stoisko przyciągnęło uwagę nie tylko klientów, ale również dużą rzeszę firm kooperujących, jak również producentów komponentów. Dzięki temu zainteresowaniu będziemy mogli nie tylko poszerzać naszą ofertę o nowinki pojawiające się na rynku tak w materiałach, opakowaniach, jak i surowcach, ale również obniżyć istniejące koszty, przez pozyskanie nowych, często też tańszych dostawców" - czytamy w raporcie.
rzychody ze sprzedaży sięgnęły 4,96 mln zł w I kw. 2017 r. wobec 8,49 mln zł rok wcześniej.
Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży nowoczesnych preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W portfolio spółki znajdują się m.in. marki: Miraculum, Tanita, Pani Walewska, Chopin i Wars. W lutym 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.