Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

LPP obniżyło plany dotyczące wzrostu powierzchni do 11%, capex do 430 mln zł w br.

Udostępnij

LPP planuje zwiększyć powierzchnię sklepów w br. o 11% r/r do 1 022,9 tys. m2 (wobec wcześniej planowanych 12% wzrostu), zaś planowany capex ma wynieść ok. 430 mln zł (wcześniej planowano ok. 440 mln zł), podała spółka.

"Wzrost powierzchni o 11% r/r w 2017 roku.

• Na koniec 2017 roku sklepy Reserved w 22 krajach. 4 nowe kraje w 2017 roku:

  Serbia i Wielka Brytania (sklepy własne),

  Białoruś i Kazachstan (sklepy franczyzowe)" - czytamy w prezentacji.

Cele grupy na 2017 rok to rozwój w Europie Środkowo-Wschodniej, przyśpieszenie wzrostu w rejonie CIS, przyspieszenie w regionie SEE (głównie w Rumunii, wejście do Serbii), a także kolejne sklepy w Europie Zachodniej (Niemcy i Wielka Brytania), podano także.

"Planowany capex w 2017 roku to ok. 430 mln zł, wzrost o ok. 60% r/r ze względu na szybszy przyrost powierzchni handlowej (planowane wydatki na sklepy to 370 mln zł), a wydatki na siedzibę (60 mln zł)" - czytamy dalej.

LPP podtrzymało, że marża brutto na sprzedaży ma ukształtować się w tym roku w przedziale 52-53% wobec 48,8% w 2016 r. W I kw. 2017. r. marża brutto na sprzedaży wyniosła 45,6% wobec 50,8% kwartał wcześniej.

W planach na br. jest też "kontynuacja wzrostu sprzedaży grupy powyżej wzrostu powierzchni (dodatnie LFL na wszystkich markach)", podano w prezentacji.

LPP podkreśliło, że LFL były dodatnie w każdym miesiącu I kw. 2017 r., przy czym wszystkie marki pokazały dodatnie LFL w tym kwartale.

W I kw. 2017 r. sprzedaż porównywalna (LFL) wzrosła o 4,6% r/r, zaś w całym 2016 r. wzrost ten wyniósł 6,4% r/r.

Na koniec I kw. 2017 roku grupa dysponowała 1 671 sklepami w 18 krajach o łącznej powierzchni 913,9 tys. m2.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus