WLT (WIELTON) uruchomi w Polsce fabrykę naczep i przyczep chłodniczych, w związku z planem wejścia na ten rynek, poinformował prezes Mariusz Golec. Spółka celuje w sprzedaż 700 szt. chłodni w 2020 r., osiągając tym samym 2% udziału w rynku UE.
"Obecnie pracujemy nad określeniem lokalizacji, wielkości i technologii fabryki. Będzie to typowy greenfield, zbudowany od zera pod nową produkcję. Musi byś technologicznie tak nowoczesny, jak to możliwe. Na pewno będzie w specjalnej strefie ekonomicznej, czyli będzie w Polsce" - powiedział Golec podczas konferencji prasowej.
Wskazał, że koszty budowy zakładu są uwzględnione w łącznych planowanych nakładach inwestycyjnych wysokości 110 mln zł na lata 2017-2020.
"Dzięki nowej fabryce mówimy o osiągnięciu poziomu sprzedaży 700 szt. chłodni w perspektywie 4 lat. Ale nie chcemy się tym zadowolić - na pewno nie mówimy o 700 szt. docelowo" - podkreślił prezes.
Dodał, że Wielton przewiduje do 2020 r. kilkudziesięcioprocentowy wzrost zatrudnienia w związku z tą i innymi inwestycjami.
Wejście Wieltonu na rynek naczep i przyczep chłodniczych to element ogłoszonej dziś strategii do 2020 r. Zakłada ona m.in. osiągnięcie przez spółkę na unijnym rynku naczep i przyczep 8-procentowego udziału w segmencie kurtyn (wobec 5% obecnie), 9-proc. w rynku wywrotek (teraz 5%), 12-proc. w rynku produktów niszowych (teraz 6%) i 2-proc. w rynku chłodni (teraz 0%).
Strategia Wieltonu na lata 2017-2020 zakłada też na koniec okresu 2,4 mld zł przychodów przy sprzedaży na poziomie 25 tys. naczep i przyczep wobec 12,9 tys. w 2016 r. Dokument zakłada także 8% marży EBITDA w 2020 r.
Strategia Wieltonu na lata 2017-2020 zakłada również 110 mln zł nowych inwestycji i 50 mln zł inwestycji odtworzeniowych w tym okresie.
Wielton to największy producent i sprzedawca naczep i przyczep w Polsce, a w Europie jeden z wiodących graczy tego sektora. Spółka zadebiutowała na GPW w 2007 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 198 mln zł w 2016 r.