CDL (CDRL) - właściciel marki Coccodrillo chce zakończyć bieżący rok z liczbą 250 sklepów w Polsce. Spółka zakłada otwarcia 40 nowych sklepów - po 20 w krajach UE i 20 poza rynkiem europejskim - głównie w krajach byłego ZSRR. CDRL mocno stawia na rozwój sprzedaży w kanale on-line, zakłada wzrost przychodów oraz marży r/r, poinformowali przedstawiciele spółki.
"Chcemy osiągnąć poziom 250 sklepów w Polsce w tym roku - to jest optymalna liczba, a następnie będziemy optymalizować tę sieć, przenosić w lepsze lokalizacje. Stawiamy na sprzedaż przez internet i zakładamy wzrost sprzedaży w Polsce na poziomie ok. 50% w kanale on-line w bieżącym roku" - powiedział wiceprezes Tomasz Przybyła podczas spotkania z dziennikarzami.
Obroty w polskim sklepie on-line wyniosły 12,6 mln zł w ub. roku i były wyższe o 63% w skali roku.
Przybyła dodał, że jeśli chodzi o otwarcia nowych sklepów, to CDRL bardziej interesują rynki wschodnie, kraje byłego ZSRR oraz kraje arabskie. Spółka chce otworzyć w krajach poza UE 20 sklepów, w tym 15 w formacie shop in shop, a 6 monobrandowych.
W krajach UE liczba sklepów wzrośnie w tym roku również o 20, z czego 6 powstanie w Polsce, a reszta w innych krajach - głównie w Rumunii, zaś pojedyncze sklepy także w Czechach i na Słowacji.
Spółka chce także - podobnie jak w ubiegłym roku - otworzyć latem sezonowe sklepy w miejscowościach turystycznych w formacie franczyzowym. Będzie ich 20 wobec 15 uruchomionych w 2016 r.
Sklep internetowy CDRL funkcjonuje obecnie w 6 odsłonach - polskiej, słowackiej, niemieckiej czeskiej, austriackiej oraz angielskiej (na inne rynki).
"Czeski sklep on-line działa od roku, niemiecki od kilku tygodni. W pierwszej kolejności chcemy postawić na rozwój sklepu w Czechach i na rynku niemieckim, gdzie dużej rozpoznawalności jeszcze nie mamy i tu musimy zwiększyć działania marketingowe" - powiedział wiceprezes.
"Pracujemy nad sklepem ukraińskim, w planach jest Rumunia. Liczymy, że do końca roku to uruchomimy. Liczymy na to, że przyrosty w sklepach zagranicznych będą silne, bo one dopiero startują" - dodał Przybyła.
Na otwarcia i na remonty sklepów CDRL przeznaczy 3,5 mln zł w tym roku.
Przybyła poinformował, że oczekuje iż sprzedaż w sklepach porównywalnych (like for like) wrośnie na poziomie 3-5% r/r br. ze względu na poszerzanie asortymentu i optymalizację sieci.
Spółka zakłada, że w tym roku jej przychody wzrosną powyżej 10%, widzi także możliwość zwiększenia marży w sklepach w Polsce.
"Zakładamy, że wzrost przychodów będzie ciut powyżej 10% w tym roku. W całym roku zakładamy ok. 56% marży, czyli jakieś 2 pkt proc. więcej niż w ub. roku"- powiedział Przybyła.
Marża w polskich sklepach wyniosła 54,3% na koniec 2016 r. wobec 55,2% rok wcześniej ze względu na wyprzedaż zapasów.
Sieć sklepów CDRL obejmowała 487 punktów sprzedaży na koniec 2016 r., w tym 244 to sklepy w Polsce, a 243 sklepy za granicą. W ub. roku spółka uruchomiła 40 nowych sklepów.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w październiku 2014 r.