Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Redanu wyniósł 0,54 mln zł w 2016 r. wobec straty rok wcześniej

Udostępnij

RDN (REDAN) odnotował 0,54 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2016 r. wobec 13,14 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 12,54 mln zł wobec 2,18 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 633,88 mln zł w 2016 r. wobec 564,51 mln zł rok wcześniej. 

"W roku 2016 praktycznie cały wzrost sprzedaży przypadał na segment dyskontowy. Jego źródłem był dynamiczny rozwój sieci (+21% średnio w skali roku) przy jednocześnie nieznacznym (+1%) zwiększeniu obrotów w sklepach porównywalnych (tzn. takich, które działały zarówno w 2016 jak i w 2015r.). W części modowej został zanotowany nieznaczny przyrost sprzedaży realizowanej w Polsce (+2% r/r tj. + 5,3 mln zł) oraz spadek sprzedaży zagranicznej (-0,9 mln zł, tj. -3% r/r)" - czytamy w raporcie. 

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2016 r. wyniosła 4,3 mln zł wobec 14,78 mln zł zysku rok wcześniej.

Prezes Bogusz Kruszyński zwraca uwagę, że w 2016 r. - inaczej niż w latach poprzednich - do poprawy wyników grupy przyczynił się segment modowy, w którym wynik na działalności operacyjnej poprawił się o 13,7 mln zł. Zapowiedział, że głównym celem w 2017 r. jest osiągnięcie progu rentowności sektora modowego. 

"W segmencie dyskontowym w 2016 r. nastąpił bardzo intensywny rozwój. Dotyczy to zarówno powiększenia sieci sklepów (wzrost powierzchni sklepów o 28% r/r), ale także dynamicznego rozwoju na rynku rumuńskim (w pierwszym pełnym roku działalności przekroczyliśmy 20 mln zł obrotów) oraz w e-commerce (wzrost sprzedaży o prawie 50% r/r w sklepie www.txm24.pl)" - napisał Kruszyński  w liście do akcjonariuszy. 

Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie. Spółka TXM, w której Redan ma pakiet większościowy akcji, zadebiutowała na GPW w grudniu 2016 r. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus