SEL (SELENAFM) może rozważyć akwizycje jako uzupełnienie wzrostu organicznego, poinformował prezes Jean-Noël Fourel.
"Grupa Selena ma ambitne plany na nadchodzące lata. Prace działu R&D oraz dalsza optymalizacja operacyjna to tylko niektóre elementy, mające pozytywnie wpływać na działalność grupy na całym świecie. [...] Przed nami m.in. wdrożenie adekwatnych dopasowań cenowych, dotyczących wybranych wyrobów z portfolio grupy, intensyfikacja działań na rynkach zachodnich i pozyskanie znaczących kontraktów. Dla intensyfikacji organicznego wzrostu Selena może rozważyć realizację wybranych akwizycji, ale jedynie wtedy, gdy umożliwiać one będą uzyskanie efektów synergii oraz zwiększenie efektywności na rynku międzynarodowym" - powiedział Fourel, cytowany w komunikacie.
Selena planuje także działania w celu intensyfikacji strategii dotyczącej wzmocnienia produktów zorientowanych na korzyści aplikacyjne oraz strategii optymalizacji rozwiązań zwłaszcza pod kątem potrzeb użytkowników.
"Działania te mają na celu rozwój pozycji grupy w krajach Europy Zachodniej, gdzie Selena posiada już rozpoznawalne marki - zwłaszcza Tytan - cenione przez profesjonalistów oraz indywidualnych odbiorców" - czytamy także w komunikacie.
Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.