Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Dom Development zamierza wprowadzić do oferty ok. 3 600 lokali w 2017 r.

Udostępnij

DOM (DOMDEV) zamierza wprowadzić do oferty ok. 3 600 lokali w tym roku, z czego ok. 2 200 w I połowie, poinformował wiceprezes i dyrektor finansowy Janusz Zalewski.

"Ten rok [we wprowadzeniach] może być istotnie wyższy od lat poprzednich. Zamierzamy wprowadzić do realizacji ok. 3 600 lokali (to będzie ok. 25% przyrostu rok do roku), w odpowiedzi na wysoki popyt i przy założeniu, że sytuacja rynkowa nie będzie się pogarszała. Dużo będziemy wprowadzali w I i II kwartale i to będzie wpływało na wyniki 2018 r." - powiedział Zalewski podczas konferencji prasowej.

Dodał, że w samej I połowie tego roku Dom Development chce wprowadzić do sprzedaży ok. 2 200 mieszkań wobec 1 800 w I połowie ubiegłego. Ogółem w 2017 r. spółka chce rozpocząć 23 projekty w 19 lokalizacjach wobec 19 projektów na 2 887 lokali w ubiegłym roku.

Wcześniej podczas konferencji prezes Jarosław Szanajca wskazał, że popyt w Warszawie - głównym rynku, na którym działa spółka - ustabilizował się na bardzo wysokim poziomie.

"Wydaje się, że obecnie poziom popytu ustabilizował się na poziomie dwukrotnie wyższym niż średnia z ostatnich 20 lat" - powiedział Szanajca, przypominając, że w ub.r. w Warszawie sprzedano ok. 24 tys. mieszkań.

"Nadal utrzymuje się równowaga popytu i podaży, podaż jest na tyle duża, że wyprzedaż oferty deweloperów następuje w ciągu pięciu kwartałów. Na razie wydaje się, że nadpodaż nam nie grozi. Natomiast ceny rozpoczęły powolny ruch w górę - ale nie powinno to skutkować bańką ani gwałtownym wzrostem" - dodał.

Dom Development sprzedał w 2016 r. 2 735 mieszkań (+15% r/r), a przekazał 2 482 (+20% r/r), z czego 1 162 w samym IV kwartale. Oferta dewelopera na koniec roku wynosiła 2 506 lokali.

Dom Development - jeden z największym deweloperów mieszkaniowych w Polsce - jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2006 roku. W 2016 r. spółka sprzedała 2 735 lokali wobec 2 383 rok wcześniej.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus