UFC (UNIFIED) odnotowało 4,71 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2016 r. wobec 2,39 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 6,87 mln zł wobec 3,63 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 26,4 mln zł w 2016 r. wobec 34,82 mln zł rok wcześniej.
EBITDA w okresie 2016 r. wyniósł 8,17 mln zł wobec 4,66 mln zł zysku rok wcześniej.
"Wyniki 2016 r. wskazują, iż obrana przez nas strategia zdobywania klientów zainteresowanych wdrożeniami w modelu private cloud, których udział w naszej sprzedaży systematycznie rośnie kosztem tradycyjnego modelu on-premises software, pozwoliła spółce osiągnąć rekordowy zysk roczny na poziomie 4,7 mln zł, blisko 100% wzrostu r/r. Biorąc pod uwagę, iż w bieżącym roku zamierzamy rozwinąć projekt na rynku amerykańskim, wejść z usługami na nowe rynki, oraz wprowadzić nowe usługi w wersji globalnej, mam nadzieję, że rok 2017 powinien być jeszcze lepszy. Sprzyjać nam w tym powinien globalny trend rosnącego zapotrzebowania na rozwiązania automatyzujące procesy biznesowe wsparte elementami sztucznej inteligencji, które zaczynamy oferować w ramach jednej platfory Customer Service Automation" - skomentował prezes Maciej Okniński, cytowany w komunikacie.
W samym IV kw. spółka zrealizowała 60 nowych wdrożeń. W całym 2016 roku było ich łącznie 207, podano również.
"Rentowność operacyjna w raportowanym okresie osiągnęła 26 % wobec nieco ponad 10% rok wcześniej. Oznacza to wzrost tego wskaźnika o 15,6 pkt proc. i stanowi wypełnienie zapowiedzi zarządu, którego celem była znacząca poprawa poziomu rentowności operacyjnej w 2016 roku" - wskazano także.
Unified Factory to producent i globalny dostawca technologii automatyzującej sprzedaż i obsługę klienta opartej na rozwiązaniach klasy Customer Service Automation i algorytmach pamięci asocjacyjnej. Od marca 2016 akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.