Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Unified Factory miał wstępnie 4,6 mln zł zysku netto w 2016 r.

Udostępnij

UFC (UNIFIED) miał szacunkowo przychody na poziomie 26 mln zł, EBITDA 8 mln zł, EBIT 6,7 mln zł i zysk netto 4,6 mln zł w 2016 r., według wstępnych danych, podała spółka.

"Śmiało mogę powiedzieć, że IV kwartał był dla nas bardzo udany, głównie dzięki zwiększonej sprzedaży naszego oprogramowania, głównie zagranicą. Przychody przekroczyły 8 mln zł, zysk operacyjny 2,6 mln zł, a wskaźnik EBITDA wyniósł blisko 3 mln zł. To pozwoliło wypracować kwartalny zysk netto na poziomie 1,8 mln zł, co jest naszym najlepszym wynikiem w historii. Dzięki temu w całym roku zarobiliśmy 4,6 mln zł" - powiedział prezes Maciej Okniński, cytowany w komunikacie.    

Dodał, że ostateczne wyniki kwartału i całego roku spółka poda w połowie lutego. "Nie powinny one odbiegać od dziś opublikowanych szacunków" - stwierdził prezes.

W okresie I-III kw. 2016 r. spółka miała 2,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 1,72 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 17,73 mln zł w porównaniu z 27,07 mln zł rok wcześniej.

"Zarząd Unified Factory informuje, iż publikowane dane mają charakter szacunkowy i do czasu publikacji pełnego raportu okresowego za IV kwartał 2016 roku mogą ulec nieznacznej korekcie. Pełny raport kwartalny zostanie opublikowany w dniu 14 lutego 2017 roku" - podano również w komunikacie.

Oferta publiczna do 1 333 333 akcji serii E spółki Unified Factory o wartości do ok. 10,4 mln zł brutto rozpoczęła się w środę, 25 stycznia - od zapisów na akcje, które potrwają do 8 lutego, wynika z memorandum. Cena emisyjna wynosi 7,80 zł za jedną akcję. Oferującym jest Noble Securities. Celem emisji są inwestycje w zastosowanie sztucznej inteligencji w platformie Customer Service Automation, m.in. Chatbot czy Intelligent Search Engine, które spółka zaoferuje w modelu wdrożeniowym oraz w modelu SaaS już w 2017 roku.

Unified Factory to producent i globalny dostawca technologii automatyzującej sprzedaż i obsługę klienta opartej na rozwiązaniach klasy Customer Service Automation i algorytmach pamięci asocjacyjnej. Od marca 2016 akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus