Szanowni Państwo,
W imieniu Zarządu Kino Polska TV S.A. („Spółka”) przedstawiamy Państwu Raport roczny Grupy Kapitałowej Kino Polska TV S.A. („Grupa”, „Grupa Kapitałowa”) za rok 2024.
Rok 2024 był dla nas bardzo udany, zarówno pod względem uzyskanych wyników jak i rozwoju Grupy. To buduje solidny fundament do dalszego wzrostu naszego biznesu w kolejnych latach. Strategia wzrostu oparta o sprzedaż reklam na kanałach oferujących widzom atrakcyjne treści programowe przyniosła zakładane efekty. W Polsce segment Stopklatka zanotował rekordowo wysokie wpływy z reklam, zwiększając sprzedaż o 35% r/r, zaś Zoom TV wygenerował przychody wyższe o ponad 21% r/r, dzięki czemu kanał ten zakończył cały 2024 r. z dodatnim wynikiem operacyjnym. Rośnie również sprzedaż reklam na kanałach filmowych i tematycznych marki FilmBox w Polsce i na Węgrzech oraz na kanałach marki Kino Polska. Opłaty od operatorów za nadawanie naszych kanałów, zarówno w Polsce jak i na rynkach międzynarodowych, stanowią stabilne i bezpieczne źródło dochodów Grupy. Wzrosty w tym obszarze zanotowaliśmy w Polsce, Rumunii oraz Serbii.
W efekcie w całym 2024 r. przychody Grupy KPL (KINOPOL) wyniosły 315,5 mln zł i wzrosły o 7,2%, wynik EBITDA poprawił się o 21,2% i sięgnął ponad 150 mln zł, przy wzroście marży EBITDA do blisko 48%. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 66,7 mln zł i zwiększył się o 28,6% wobec roku poprzedniego. Zdajemy sobie sprawę, że utrzymanie tak dużej dynamiki wzrostów, szczególnie w obszarze sprzedaży reklam może być w przyszłości wyzwaniem i w dużej mierze zależy od kondycji samego rynku reklamy.
Otoczenie rynkowe jednak nam sprzyja. Z raportu Publicis Groupe wynika, że w 2024 r. największy udział w rynku reklamy w Polsce miał obszar treści video i nakłady związane z tym segmentem stanowiły ponad połowę wszystkich wydatków reklamodawców. Łącznie wydatki te zwiększyły się blisko o 11% rok do roku. W segmencie video największy udział w przychodach ma niezmiennie telewizja linearna, to ponad 70%. Inwestycje reklamowe w to medium wzrosły w 2024 roku o 5,9% do wartości 4,96 mld zł. Pierwsze miesiące 2025 r. pokazują utrzymanie pozytywnego dla nas trendu – choć trzeba zastrzec, że w tak zmiennych czasach, w których ostatnio funkcjonujemy, trudno formułować długoterminowe prognozy rynkowe
Niezależnie od otoczenia zewnętrznego, konsekwentnie realizujemy naszą strategię. Tworzymy własne, atrakcyjne treści na kanały oparte o sprzedaż reklam. Komponujemy konkurencyjne ramówki kanałów płatnych. Współpracujemy z Grupą CANAL+ osiągając wymierne korzyści, głównie w segmencie produkcji telewizyjnej. Rozwijamy się także w obszarze streamingu i treści konsumowanych poza domem. Stosowany przez rynek pomiar oglądalności OOH +2 (out-of-home, +2 dni) sprzyja Grupie, ponieważ treści oferowane na naszych kanałach są chętnie oglądane w domu i na urządzeniach przenośnych oraz z wykorzystaniem przesunięcia czasowego, które oferuje większość nowoczesnych telewizorów lub dekoderów. Między innymi dlatego w ubiegłym roku zmodyfikowaliśmy naszą aplikację FilmBox+ i zmieniliśmy model dystrybucji tego produktu. Mamy ambitne plany by, przy współpracy z największymi operatorami, docierać z tą cyfrową propozycją do coraz większej grupy widzów.
Należy również wspomnieć o ważnej decyzji dotyczącej kanału Zoom TV, którą podjęliśmy w 2024 r. Zoom TV będzie obecny w ofercie telewizji naziemnej jedynie do 28 grudnia 2025 r. Po tej dacie dostępny będzie w ramach telewizji satelitarnej i kablowej. Wierzymy, że to słuszna decyzja, która znacząco obniży koszty tego segmentu i pozwoli na dalszą poprawę jego rentowności. Jednocześnie jesteśmy przygotowani by zapewnić temu kanałowi odpowiedni zasięg w ramach telewizji kablowej i satelitarnej, który będzie stanowił dodatkowe źródło jego przychodów.
Dziękujemy inwestorom za zaufanie okazane nam w 2024 r., czego dobitnym wyrazem jest wzrost kursu akcji Kino Polska TV S.A. na Giełdzie Papierów Wartościowych. W ciągu ubiegłego roku rynkowa wartość Spółki zwiększyła się o ponad 40%.
Dziękujemy także całemu zespołowi który każdego dnia realizuje swoje obowiązki, dzieli się pomysłami i dokłada starań na rzecz wzrostu wartości naszej Grupy.
Serdecznie zapraszamy do lektury Raportu.
Zarząd Kino Polska TV S.A.