Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

List do akcjonariuszy Cloud Technologies 2024

Udostępnij

Szanowni Akcjonariusze,

Wyniki finansowe za 2024 rok dowodzą, że nasz model biznesowy skoncentrowany na sprzedaży danych jest skuteczny i wysokomarżowy. Dla CLD (CLOUD) był to najlepszy rok w historii Grupy pod względem sprzedaży danych. Przychody z tej działalności w 2024 roku przekroczyły 46 mln PLN i wzrosły względem wysokiej bazy z ubiegłego roku (+4,1% r/r, a +9,5% w walucie bazowej, czyli USD). Warto też zauważyć, że sprzedaż danych odpowiada już za 99% przychodów spółki, a marża EBITDA sukcesywnie rośnie i w 2024 roku sięgnęła już blisko 60%.

Jako Grupa Cloud Technologies realizujemy strategię na lata 2023 - 2025, która wzmacnia nasz dynamiczny rozwój międzynarodowy. Zgodnie z jej założeniami, rozwijamy się przede wszystkim organicznie w obszarze sprzedaży danych, a planowane inwestycje w perspektywie 2023 - 2025 sięgną do 100 mln PLN.

Do szybszego rozwoju sprzedaży danych mają przyczynić się również międzynarodowe akwizycje - w lipcu 2024 roku nabyliśmy 100% udziałów w norweskiej spółce Nordic Data Resources. Wierzymy, że wykorzystując nasze dane i globalną sieć dystrybucji, jaką posiada NDR, uzyskamy efekt synergii, która przyczyni się do wzrostu sprzedaży danych.

Uważnie obserwujemy też trendy technologiczne i podejmujemy działania, aby Grupa była liderem na rynku rozwiązań bazujących na danych. Dlatego w marcu br. nasza spółka OnAudience wprowadziła na rynek narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję, które pozwala marketerom i agencjom z całego świata w zaledwie kilka sekund przygotować precyzyjne grupy odbiorców do targetowania w reklamach online. Jest to jedno z pierwszych tego typu narzędzi AI na świecie. Cieszymy się, że możemy wprowadzić tę innowację na rynek i pomóc agencjom i markom maksymalizować efektywność reklamy.

W ubiegłym roku miały miejsca dwa szczególnie istotne wydarzenia na rynku reklamy online.

W czerwcu 2024 roku firma Oracle Corporation ogłosiła zamknięcie działalności Oracle Advertising, które nastąpiło we wrześniu ubiegłego roku. Zgodnie z naszymi przewidywaniami zamknięcie Oracle Advertising spowodowało czasowy spadek przychodów ze sprzedaży danych, wynikający przede wszystkim z przesunięć w kanałach dystrybucji. Wierzę, że finalnie wpływ tego zdarzenia na nasz biznes będzie pozytywny, gdyż umożliwi nam zwiększenie udziału w rynku oraz rozwijanie bezpośrednich relacji z klientami.

W lipcu 2024 roku koncern Google, wbrew wcześniejszym deklaracjom zdecydował, że pliki 3rd party cookies nie zostaną wycofane z przeglądarki Chrome. W tym miejscu warto przypomnieć, że Grupa Cloud Technologies posiada technologię, która wspiera zarówno 3rd party cookies, jak też najnowsze rozwiązania typu cookieless.

Grupie sprzyja rosnący rynek reklamy w modelu programmatic, która do rozwoju i skuteczności potrzebuje danych. Według szacunków firmy badawczej eMarketer globalny rynek reklam odsłonowych w tym modelu wzrośnie w tym roku o prawie 50 mld USD, a programmatic będzie odpowiadać za prawie 97% nowych wydatków na tego rodzaju reklamy.

Zapraszam do zapoznania się z raportem za 2024 rok.

Piotr Prajsnar

Prezes Zarządu

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus