Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Krzysztof Szyszka, Vercom: Z dużą nadwyżką przekroczyliśmy wszystkie cele

Udostępnij

VRC (VERCOM), grupa technologiczna specjalizująca się w dostarczaniu globalnych usług komunikacji w modelu SaaS, podsumowuje wyniki finansowe w 2024 r. oraz wyznacza cele na kolejne lata. Miniony rok to kolejny rekordowy okres dla Grupy Vercom. Skorygowana EBITDA zwiększyła się o 30 proc. rdr. do 110 mln zł, a zysk netto skorygowany o zdarzenia jednorazowe wzrósł o 34% do 77 mln zł. Spółka stawia kolejne ambitne cele, jakim jest wypracowanie 300 mln zł EBITDA do 2028 r. Po sesji 21 marca akcje Vercom dołączą do indeksu mWIG40.

- Za nami kolejny rekordowy rok, w którym z dużą nadwyżką przekroczyliśmy wszystkie cele wyznaczone w programie ESOP. Miniony okres był czasem dynamicznego wzrostu organicznego oraz intensywnego rozwoju i integracji wewnątrz grupy. Zbudowaliśmy solidne fundamenty, które stanowią mocną podstawę dla dalszej ekspansji. Nie zamierzamy zwalniać tempa, przed nami ambitny cel – osiągnięcie co najmniej 300 mln zł EBITDA do 2028 roku poprzez rozwój organiczny oraz selektywne przejęcia, co oznacza prawie trzykrotne zwiększenie skali działalności w ciągu najbliższych czterech lat – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.

Vercom zrealizował cele programu motywacyjnego z imponującą nadwyżką względem prognoz z IPO. Skorygowana EBITDA za 2024 r. wyniosła 110 mln zł, znacząco przewyższając założone w ESOP 75 mln zł. Kurs akcji wzrósł do 120 zł za akcję, przewyższając zakładane 90 zł. Dzięki wysokim przepływom pieniężnym, Spółka osiągnęła dodatnią pozycję gotówkową, dzięki czemu Vercom zyskuje coraz większe możliwości w zakresie realizacji planów akwizycyjnych.

- Udowodniliśmy, że potrafimy skutecznie łączyć wzrost organiczny z przejęciami. Zakładamy, że będziemy mogli wydać nawet 1 mld zł na akwizycje w oparciu o środki własne oraz finansowanie dłużne, co powinno pozwolić na pozyskanie przynajmniej 70 mln zł EBITDA do 2028 r. Pierwszą akwizycję chcielibyśmy przeprowadzić jeszcze w tym roku – dodaje Łukasz Szałaśnik, dyrektor finansowy Vercom.

W 2024 r. platforma MessageFlow dynamicznie kontynuowała swój rozwój, zdobywając nowych klientów, w tym renomowane marki takie jak m.in. LPP, Biedronka, Media Expert oraz BLIK. Istotnym osiągnięciem był rozwój w obszarze nowoczesnych form komunikacja, jak RCS i OTT, które stały się dla Vercom kolejnym źródłem marży o ogromnym potencjale wzrostowym. Globalny rynek RCS ma według prognoz wzrosnąć dziewięciokrotnie do 2028 r., osiągając wartość 2,8 mld USD. Tylko w minionym kwartale liczba komunikatów RCS oraz OTT wysłanych poprzez platformę MessageFlow wzrosła blisko ośmiokrotnie do 7,6 mln wiadomości w IV kw. 2024 r, co pokazuje skalę zainteresowania tymi kanałami komunikacji.

W ostatnich tygodniach MessageFlow nawiązał strategiczne partnerstwo z Microsoft, dzięki czemu platforma zostanie udostępniona w Azure Marketplace. To kolejny istotny krok w międzynarodowej ekspansji marki, zapoczątkowanej pod koniec 2023 r.

- Strategiczne partnerstwo z Microsoft Azure Marketplace otwiera przed nami nowe możliwości globalnej ekspansji. Dzięki tej współpracy zyskujemy dostęp do ponad 350 tysięcy potencjalnych klientów na całym świecie, w tym 130 tysięcy w regionie EMEA. MessageFlow będzie widoczny dla międzynarodowych klientów korzystających z infrastruktury Azure, a Microsoft wesprze nas zarówno w działaniach marketingowych, jak i w rozwoju technologicznym, szczególnie w obszarze sztucznej inteligencji. To partnerstwo znacząco przyspieszy naszą ekspansję międzynarodową – mówi Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom odpowiedzialny za rozwój MessageFlow.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus