Szanowni Państwo,
Zazwyczaj na przełomie lutego i marca przechodzimy przez badanie biegłego rewidenta i w okolicy połowy marca publikujemy raport roczny. Tak samo miało być w tym roku, jednak nieoczekiwanie musieliśmy zmienić ten plan. DDI (DDISTANCE) wciąż nie otrzymała decyzji sądu dotyczącej otwarcia postępowania układowego, przez co biegły rewident miałby obecnie ogromny problem z wystawieniem opinii. W związku z tym podjąłem decyzję o zmianie harmonogramu publikacji raportów, a także o przygotowaniu sprawozdania za czwarty kwartał 2024 r.
Pod koniec ubiegłego roku sąd wyznaczył Tymczasowego Nadzorcę Sądowego. Od tego czasu przeszliśmy przez proces przekazania wymaganych dokumentów oraz rzetelnego przedstawienia sytuacji Spółki. Dzięki temu niedługo po okresie sprawozdawczym Nadzorca był w stanie złożyć swoje sprawozdanie do sądu. Obecnie czekamy na decyzję. Jestem przekonany, że będzie ona pozytywna dla Spółki i już niedługo będziemy mogli rozpocząć proces układowy. Pozwoli to wyprostować sytuację i ruszyć mocno do przodu. Nieustannie wierzę, że odbudowa Spółki jest możliwa.
Nie siedzimy z założonymi rękoma w oczekiwaniu na decyzję sądu. Wróciliśmy do działań portingowych, zaczynając od współpracy z Feardemic. O kolejnych ruchach będziemy informowali w stosownych raportach, ale już teraz mogę zapewnić, że chcemy mocniej zająć się tym tematem, żeby zapewnić Spółce dodatkowe stałe wpływy. Jednak w dalszym ciągu pozostajemy studiem przede wszystkim tworzącym gry, a nie skupiającym się na portingu.
Pracujemy nad dodatkiem fabularnym do pierwszej części „Serial Cleaner”. Gra regularnie trafia na wyprzedaże i nieustannie przyciąga nowych odbiorców. Nie bez powodu Curve Games zdecydował się sfinansować produkcję dodatku. Z kolei Plug in Digital przygotował wersje mobilne gry i od lutego 2025 r. już na nich zarabiamy. Przyglądamy się co jeszcze możemy zrobić z tym IP – tak naprawdę jedynym sensownym znajdującym się w rękach Spółki. Niezadowalająca sprzedaż „Serial Cleaners” traktuję jako wypadek przy pracy, a jak zdążyliśmy się przekonać, gry w tej tematyce potrafią przyciągnąć setki tysięcy graczy. Wierzę, że w tej marce tkwi niewykorzystany potencjał i warto jeszcze raz dobrze się jej przyjrzeć.
Jeśli chodzi o „Vampire: The Masquerade”, to nieustannie czekamy na premierę „Bloodlines II”, by skorzystać na widoczności tej gry i entuzjazmie fanów marki. Spodziewam się, że do tego czasu „Reckoning of New York” zwróci koszty produkcji i marketingu. Przychody ze sprzedaży naszych trzech visual noveli z tej serii, połączone z przychodami z „Serial Cleaner” oraz z działalności portingowej będą kluczowe dla stabilnego działania Draw Distance w 2025 roku i kolejnych latach.
Pierwszy kwartał 2025 roku powinniśmy zakończyć zamknięciem produkcji dodatku do „Serial Cleaner”. W kolejnym planujemy powrót do portingu, a także rozpoczęcie prac nad prototypem kolejnej gry. Dysponujemy małym zespołem, odpowiednim do tego typu działań. Ponadto wróciliśmy do rozmów z wydawcami o naszych wcześniejszych, nieukończonych projektach. Planujemy coś ekstra w kontekście business developmentu. Przez lata działalności Spółka wypracowała bardzo szerokie kontakty z wydawcami i czas najwyższy spożytkować te dobre relacje. Wkrótce poinformujemy o szczegółach.
Michał Mielcarek
Prezes Zarządu Draw Distance S.A.