Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Ice Code Games ma nową strategię, chce uniezależnić się od wydawców

Udostępnij

ICG (ICECODE) przedstawiła strategię rozwoju na lata 2025-2027. W najbliższych latach spółka chce koncentrować się na tworzeniu gier opartych na własnych IP oraz wykorzystywać technologię wypracowaną przy produkcji "Hard West 2" i "Rogue Waters". Strategiczny cel to pełne uniezależnienia się od wydawców zewnętrznych.

"Wysoka jakości oraz bardzo pozytywne przyjęcie przez graczy zarówno „Hard West 2” jak i „Rogue Waters”, pozwalają wyrazić przekonanie, że Spółka wiedzie prym w określonej niszy gier i zbudowała rozpoznawalność oraz zaufanie wśród graczy. Ta pozycja oraz aktualna sytuacja na rynku wydawniczym pozwalają i wymagają zmniejszenia zaangażowania wydawców, aby maksymalizować wpływ na produkcję i promocję gier, a także zwiększyć przychody ze sprzedaży" - czytamy w strategii

W celu zwiększenia efektywności produkcji spółka planuje wykorzystywać istniejącą technologię oraz rozwiązania opracowywane w ramach projektu "Supremus". Strategia zakłada przyspieszenie procesu prototypowania gier poprzez krótkie cykle preprodukcji, podczas których zespół będzie weryfikował potencjał rynkowy koncepcji, bazując na sprawdzonych elementach z poprzednich produkcji.

Elementem strategii ma być także wczesna komunikacja z potencjalnymi odbiorcami poprzez media społecznościowe i wydarzenia branżowe, szczególnie w okresie Early Access. 

"Jednym z fundamentów przyjętej strategii pozostaje publikowanie kluczowych tytułów w modelu Early Access. Dzięki temu, Spółka będzie mogła już na wczesnym etapie generować przychody, jednocześnie zbierając cenny feedback od graczy i systematycznie ulepszać produkt" - zaznaczono

Pierwszą produkcją realizowaną zgodnie z nową strategią będzie "Nightmare Frontier" (tytuł roboczy), której premiera w Early Access planowana jest na przełom II i III kwartału 2025 r. Tytuł połączy elementy strzelanin z "Hard West II" oraz walkę wręcz z "Rogue Waters", wprowadzając mechanikę "wymiaru koszmaru". Szacowany koszt produkcji wynosi około 1,5 mln zł.

Spółka rozwija również kompetencje w zakresie samodzielnego wydawania gier poprzez rozbudowę działów marketingu i PR. Zachowuje jednak możliwość współpracy z wydawcami w szczególnie korzystnych biznesowo sytuacjach, przy zachowaniu praw do własnego IP.

W planach spółki znajdują się kolejne 3-4 koncepcje gier, w tym "Gladiators of the Thunderdome" (tytuł roboczy). Strategia zakłada premiery nowych tytułów przynajmniej raz w roku, co ma zapewnić stabilny strumień przychodów i minimalizować ryzyko związane z ewentualnym niepowodzeniem pojedynczego projektu.

Spółka planuje wykorzystywać generatywną sztuczną inteligencję do przyspieszenia produkcji elementów graficznych, dźwiękowych i narracyjnych, a także narzędzia stworzone w ramach projektów "Demiurg" i "Supremus" do automatyzacji pracochłonnych zadań.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus