Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Do końca 2025 r. Pepco planuje otworzyć 300 nowych sklepów

Marcin Stańko
Marcin Stańko
Udostępnij

Pepco, lider na europejskim rynku sieci handlowych oferujących produkty w niskich cenach, ogłasza zmiany w strukturze operacyjnej, a także ambitne plany rozwoju na najbliższe lata. Tylko do końca 2025 roku Grupa Pepco planuje otworzyć 300 nowych sklepów, koncentrując się głównie na marce Pepco oraz na dalszym rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej.

Nowe kierownictwo i powroty kluczowych liderów

Stanowisko Dyrektora Operacyjnego Pepco na region Europy Środkowo-Wschodniej objął w 2024 roku Marcin Stańko, który markę rozwijał od jej powstania w roku 2004 do 2021 r. Wykorzystując blisko trzydziestoletnie doświadczenie z sektora retail Marcin Stańko odpowiedzialny jest za rozwój sieci i będzie wdrażał strategie operacyjne dostosowane do potrzeb klientów na różnych rynkach.

Dodatkowo w Polsce na czele Działu Ekspansji ponownie stanęła Bożena Pekowska, z Pepco związana praktycznie od początku istnienia sieci, która wraca do zespołu po kilkumiesięcznej przerwie. 

Ekspansja w Polsce i regionie

W perspektywie krótko- i długoterminowej Pepco stawia na dalsze zwiększanie liczby lokalizacji, koncentrując się głównie na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie powstanie większość z planowanych nowych sklepów. Będzie to kontynuacja strategii realizowanej w roku finansowym 2024, w którym Pepco otworzyło łącznie 331 nowych sklepów. 232 lokalizacji mieściło się w Europie Środkowo-Wschodniej, a 83, czyli ponad 25%, w Polsce.

„Nasza strategia otwierania nowych sklepów będzie nadal ukierunkowana na kraje, które dobrze znamy i co do których mamy pewność generowania odpowiednich zwrotów, co pozwoli umocnić naszą już i tak silną pozycję rynkową. Dlatego, większość ze sklepów, jakie planujemy otworzyć znajdzie się właśnie w naszym regionie. Będziemy dalej się rozwijać w różnych lokalizacjach – od centrów handlowych, przez retail parki po ulice handlowe, aby zapewnić klientom wygodę zakupów w różnych okolicznościach” – deklaruje Marcin Stańko.

Długofalowy rozwój w odpowiedzi na potrzeby klientów

PCO (PEPCO) obserwuje rosnący potencjał rynku sieci handlowych i zamierza koncentrować się na zwiększaniu różnorodności asortymentu oraz doskonaleniu jakości obsługi, z myślą o wygodzie i zadowoleniu klientów.

Ciągłe pogłębianie wiedzy o klientach jest niezwykle istotnym elementem naszej strategii. Regularnie prowadzimy badania i analizy, aby jeszcze lepiej zrozumieć trendy konsumenckie, wartość marki oraz wpływ czynników makroekonomicznych. Te analizy są następnie wykorzystywane w całej firmie – od zespołów zakupowych po działy inwestycji czy visual merchandisingu – aby dostosować nasze produkty i układ sklepów do potrzeb klientów” – dodaje Marcin Stańko

Najważniejszymi kategoriami dla sieci pozostają odzież, artykuły dekoracyjne oraz produkty sezonowe, które będą stale wzbogacane o nowe linie zgodne z aktualnymi trendami. Oferta Pepco jest regularnie odświeżana i ulepszana dzięki ponad 130 nowym kolekcjom w każdym sezonie.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus