Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zyski Esotiqa mocno spadły

Udostępnij

Grupa EAH (ESOTIQ), lider na rynku bielizny premium, osiągnęła za trzy kwartały 2024 roku przychody 216,8 mln zł, realizując wzrost o 6,1% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. To bardzo dobry rezultat, co potwierdza skuteczność strategii skupionej na optymalizacji sieci sprzedaży, dynamicznym rozwoju e-commerce oraz wprowadzaniu nowych, atrakcyjnych produktów.

Grupa w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku wypracowała zysk brutto na sprzedaży w wysokości 146,5 mln zł, osiągając marżę na poziomie 67,6%. Skonsolidowana EBITDA wyniosła 25 mln zł (+9% r/r), a zysk netto 7,5 mln zł (+6,1% r/r). W samym trzecim kwartale odnotowano niższe wyniki EBITDA (7,9 mln zł, -22,8% r/r) oraz zysku netto (1,65 mln zł, -57,4% r/r), co było efektem wysokiej bazy porównawczej oraz wzrostu kosztów operacyjnych związanymi ze zmianami w spółce.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie 10 pierwszych miesięcy 2024 r. wyniosły 236,6 mln zł i były wyższe o ok. 6 %, niż w tym samym okresie roku ubiegłego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – październik 2024 r. wyniosła około 67% i według szacunków była wyższa o 3 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą w odpowiednim okresie roku ubiegłego.

To kolejny kwartał, w którym Esotiq & Henderson osiąga wysokie wartości sprzedaży. Nasze działania koncentrują się na efektywnym zarządzaniu portfelem produktów oraz zacieśnianiu relacji z klientkami. Wyniki pokazują, że nieustająca praca nad ofertą spółki oraz nacisk na rozwój technologiczny, w tym aplikację mobilną, wpisują się w potrzeby współczesnych konsumentek. Kluczowy dla tych sukcesów jest także nasz zespół, który codziennie podnosi jakość obsługi klienta we wszystkich kanałach dystrybucji – mówi Diana Okular, Członek Zarządu Esotiq & Henderson.

W IV kwartale roku kadra spółki została poszerzona o nowych managerów wnoszących unikalne kompetencje i doświadczenie rynkowe, kluczowe dla dalszego rozwoju organizacji oraz realizacji strategicznych celów. W obszarach logistyki, IT oraz ecommerce, nowym Członkiem Zarządu został Pan Tomasz Koźbiał.

Grupa, zarządzając 289 salonami o łącznej powierzchni 18 087 m², konsekwentnie optymalizuje swoją sieć sprzedaży, co pozwala utrzymać stabilność powierzchni handlowej przy jednoczesnym podnoszeniu jakości oferty. W trzecim kwartale zadebiutowała w sklepach stacjonarnych, jak i online linia BLOOVII, dedykowana młodszej grupie klientek. Produkty tej linii spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem, a szeroka kampania promocyjna będzie rozwijana w czwartym kwartale.

W III kwartale 2024 roku przychody ze sprzedaży internetowej osiągnęły 19,5 mln zł (+34% r/r). Aplikacja mobilna Esotiq przekroczyła 500 tys. instalacji, notując 50 tys. nowych pobrań w tym okresie. Klientki coraz częściej korzystają z funkcji aplikacji, umożliwiających szybkie zakupy i spersonalizowane oferty. Nowe scenariusze Marketing Automation wygenerowały ponad 10% przychodów, a baza newsletterowa wzrosła o 10 tys., osiągając 320 tys. użytkowników. Przeniesienie procesu sprzedaży do aplikacji mobilnej Esotiq znacznie zwiększa wygodę zakupów.

Esotiq & Henderson zakończył także proces integracji z systemem BaseLinker, który umożliwia efektywne zarządzanie sprzedażą wielokanałową. Wzmocniony dział marketplace pracuje nad ekspansją na nowe rynki europejskie.

W obecnym kwartale Spółka planuje nabycie nieruchomości, gdzie od 5 lat obecnie mieści się jej siedziba. Nieruchomość znajduje się w atrakcyjnej lokalizacji Gdańska, a przestrzeń biurowca została dostosowana do potrzeb działalności operacyjnej spółki, zapewniając pracownikom komfortowe warunki pracy zgodne z rynkowymi standardami. Esotiq skorzystał z prawa pierwokupu dla tego obiektu.

Czwarty kwartał zapowiada się jako intensywny okres w roku dla Grupy, pełen wyjątkowych wydarzeń i ambitnych planów. Kluczowym punktem będzie kampania promująca nową linię BLOOVII oraz kolekcję AW24 „Sicilian Stories”, które odzwierciedlają unikalny styl i jakość marki.

Rozbudowa oferty produktowej, optymalizacja działań marketingowych oraz wzmacnianie relacji z klientkami mają stanowić podstawę do dalszego wzrostu sprzedaży w najbardziej intensywnym okresie roku. Na czwarty kwartał zaplanowano również pierwsze kampanie z nowymi klientami – klubami zakupowymi. Pierwsze doświadczenia w tym zakresie będą zdobywane na rynkach Francji, Niemiec i Hiszpanii.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus