Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

BoomBit poprawia wyniki i pracuje nad dalszą dywersyfikacją przychodów

Udostępnij

BoomBit, międzynarodowy producent i wydawca gier mobilnych podsumowuje wyniki i osiągnięcia w Q1-Q3 2024:

  • 167,7 mln PLN przychodów ze sprzedaży, w tym:
    162,2 mln PLN z gier mobilnych i 5,5 mln PLN z projektów blockchain
  • 6,6 mln PLN skorygowanego skonsolidowanego zysku netto i 20,6 mln PLN skorygowanej skonsolidowanej EBITDA
  • Dekonsolidacja Grupy ADC Games
  • Wypłata 4,8 mln PLN dywidendy (0,35 PLN na akcję)

– Intensywnie pracujemy nad przygotowaniem nowych tytułów i wprowadzamy na rynek kolejne zapowiadane wcześniej gry Mid-Core. We wrześniu swoją premierą miało Clash of Destiny, a przed kilkoma dniami zadebiutowała gra Loot Heroes, nowy RPG pod względem rozgrywki podobny do Hunt Royale. Jeszcze w Q4 planowana jest premiera Rest Stop Tycoon, a na Q1 2025 roku przygotowujemy wydanie Train King Tycoon oraz soft launch gry Hunt Origin, osadzonej w uniwersum Hunt Royale, ale z zupełnie nowym gameplayem i mechaniką. Warte odnotowania są także dobre, zauważalne wyniki kilku wprowadzonych trakcie wakacji gier Hyper-Casual: Downhill Race League, Offroad Runner czy Car Sales Simulator – mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A. – Pracujemy nad dalszą dywersyfikacją przychodów, jesteśmy w trakcie komercjalizacji naszych narzędzi Business Intelligence oraz Playable Ads. Zamierzamy również zwiększyć swoją ekspozycję w segmencie gier wydawanych na Steam oraz na konsolach. W pierwszej kolejności na Steam chcemy wydać wersję free-to-play Dawn of Ages, jeszcze w pierwszym kwartale 2025 roku – dodaje Marcin Olejarz.

W trzech kwartałach 2024 roku łączne przychody Grupy BBT (BOOMBIT) wyniosły 167,7 mln PLN, w tym 162,2 mln PLN z gier mobilnych. Wśród najpopularniejszych tytułów na czele pozostały Hunt Royale (31,6 mln PLN od początku roku i 11,5 mln PLN w Q3 2024) oraz Darts Club (22,1 mln PLN i 6,5 mln PLN w Q3 2024), a w samym trzecim kwartale 2024 r. wysokie przychody wypracowały debiutujące w maju Dawn of Ages (3,1 mln PLN i 6,8 mln PLN od premiery) oraz wprowadzony na rynek w wakacje Downhill Race League (2,1 mln PLN). Najważniejszą premierą w ostatnim kwartale była gra Clash of Destiny, która zadebiutowała we wrześniu, a dobre recenzje i wyniki osiągnęły także Offroad Runner czy Car Sales Simulator. W drugiej połowie listopada we współpracy ze studiem Madcore wydana została gra Loot Heroes.

Grupa kontynuuje prace nad projektami opartymi na technologii blockchain i w trzech kwartałach 2024 roku osiągnęła w tym segmencie działalności przychody na poziomie 5,5 mln PLN. Dotyczą one sprzedanych przez BoomLand NFT do gry Hunters on Chain na kwotę 1,5 mln PLN oraz przychodów z grantu otrzymanego od operatora protokołu Immutable w wysokości 1,5 mln PLN. Ponadto w przychodach tego segmentu uwzględnione zostało 2,4 mln PLN z grantu otrzymanego od Fundacji NEAR przez PlayEmber należącej do Grupy ADC Games. Na koniec czerwca 2024 roku nastąpiła dekonsolidacja Grupy ADC Games, zaś pod koniec października BoomBit podpisał umowę sprzedaży 16,7% udziałów, obniżając swój udział w akcjonariacie Grupy ADC do 33,3%.

EBITDA skorygowana (przede wszystkim o zdarzenia jednorazowe zaraportowane w drugim kwartale - księgowe rozpoznanie utraty kontroli nad ADC Games oraz odpisy aktualizujące nakłady na prace rozwojowe) wyniosła w trzech kwartałach 20,6 mln PLN, a skorygowany skonsolidowany wynik netto ukształtował się na poziomie 6,6 mln PLN. W samym Q3 2024 w którym nie miały miejsca żadne zdarzenia jednorazowe Grupa miała 7,6 mln PLN EBITDA i 2,6 mln zysku. W segmencie gier mobilnych, wyniki te wyniosły odpowiednio 6,6 mln PLN EBITDA i 2,1 mln PLN zysku netto. Segment blockchain miał 1,0 mln PLN EBITDA oraz 0,6 mln PLN zysku netto.

Na podstawie uchwalonej w czerwcu 2024 r. przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie wypłaty dywidendy z części wypracowanego zysku netto za 2023 roku, Grupa BoomBit wypłaciła swoim akcjonariuszom w dwóch transzach łącznie 4,8 mln PLN, to jest 0,35 PLN na jedną akcję.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus