Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Play2Chill poprawia wyniki i zapowiada nowe demo Aztecs The Last Sun

Udostępnij

Ponad 759 tys. zł przychodów ze sprzedaży netto oraz 143 tys. zł zysku netto wypracował w trzecim kwartale br. notowany na NewConnect producent i wydawca gier z segmentu Indie Premium na PC, konsole i urządzenia mobilne – Play2Chill. W porównaniu r/r oznacza to kolejno wzrosty aż o 41 i 46 procent. Warszawski deweloper jest na finalnym etapie produkcji pełnych wersji Aztecs The Last Sun i Rally Mechanic Simulator, a jeszcze w listopadzie planuje premierę nowej wersji demonstracyjnej  symulatora budowania miasta.

- Ostatnie miesiące dla P2C (P2CHILL) to okres wzmożonych prac deweloperskich całego zespołu. Działalność Spółki w trzecim kwartale br. koncentrowała się głównie na produkcji gier Aztecs: The Last Sun oraz Rally Mechanic Simulator, a także rozwoju naszego debiutanckiego tytułu Motorcycle Mechanic Simulator 2021. Przed nami bardzo intensywna końcówka roku, ponieważ pierwsze dwa ww. tytuły posiadają już ukończone w pełni grywalne dema, zakończenie prac nad pełnymi wersjami tych gier planowa­ne jest na koniec 2024 roku, a premiery pełnych wersji będą możliwe na przełomie roku. Liczymy na sukces obydwu produkcji, ponieważ te projekty są już bardzo dobrze ocenione przez środowisko graczy i jestesmy pewni, że będą konkurencyjne w swoich kategoriach - mówi Tomasz Róziecki, prezes zarządu Play2Chill.

W trzecim kwartale 2024 r. Play2Chill SA wypracowała przychody netto ze sprzedaży na poziomie 759 tys. zł, czyli więcej o 41 proc. niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, gdy wartość tej pozycji wy­niosła 535 tys. zł. W analizowanym okresie Spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 143 tys. zł, co stanowi lepszy wy­nik aż o 46 proc. wobec wypracowanego zysku netto na poziomie 98 tys. zł w trzecim kwartale 2023 r. W ujęciu narastającym, tj. od początku 2024 r., przychody netto ze sprzedaży Play2Chill wyniosły ponad 2 mln zł, więcej o 10 tys. zł niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Ponadto zysk netto w okresie od stycznia do końca września 2024 r. wyniósł 348 tys. zł, co stanowi o 10 proc. lepszy wynik wobec niższego o 30 tys. zł zysku w porównywalnym okresie ub.r. Stan gotówki na koncie warszawskiego dewelopera na koniec września br. wynosił ponad 555 tys. zł.

Współpraca z 663 Games, czyli chińskim wydawcą Aztecs: The Last Sun, przebiega zgodnie z planem. Play2Chill dostarczyło już wersję alfa oraz nowe demo, a obecnie finalizuje wersję beta. Gra o Aztekach, to symulator budowania i zarządzania miastem, w którym gracz rozwija miasto, buduje armię oraz wciela się we władcę miasta-państwa Tenochtitlanu.

- Nowe demo Aztecs: The Last Sun jest już gotowe, a jego publikacja zależy już tylko od decyzji wydaw­cy, która została strategicznie przesunięta poza okres festiwalu Steam Next Fest. Cały projekt ma szansę zakończyć się do końca tego roku, co wzmacnia nasze relacje z partnerem oraz pozycję na rynku - podsumowuje prezes Play2Chill.

Zarząd informuje także, że realizacja projektu Rally Mechanic Simulator, którego wydawcą jest Play2Chill, również postępuje pomyślnie. Wydane demo oraz prolog zostały bardzo dobrze przyjęte przez społeczność graczy, z oceną na Steam na poziomie 84 proc. Prolog zanotował prawie 300 tys. pobrań, a gra cieszy się codziennym zainteresowaniem ok. 1,8 tys. unikalnych graczy.

- Obecnie finalizujemy ostatnie funkcjonalności Rally Mechanic Simulator. Najbardziej prawdopodobnym sce­nariuszem jest premiera w pierwszym kwartale 2025 r. Dodatkowo, produkcja pomyślnie przeszła akceptację Microsoftu, co pozwoli w przyszłości wprowadzić ją na platformę Xbox. Ponadto planujemy jeszcze udostępnić graczom zupełnie nową wersję demo tej gry, która na pewno będzie idealnym wstępem do pełnej wersji - dodaje Tomasz Róziecki.

Play2Chill aktywnie wspiera organizację oraz proces developerski towarzyszący projektowi Permafrost, realizowany w spółce stowarzyszonej SpaceRocket Games S.A, w której emitent posiada 20 proc. w kapitale zakładowym. Zadaniem tej spółki jest realizacja gry survivalowej tworzonej na silniku Unreal Engine 5, przy współpracy z wydawcą Toplitz Production GmbH. Demo tej gry, które zadebiutowało w październiku na festiwalu Steam Next Fest, osiągnęło imponu­jące wyniki, z dziennym przyrostem wishlisty na poziomie 15 tys. oraz łączną liczbą zapisów znacznie prze­kraczającą 200 tys. Gra utrzymuje ocenę Very Positive (81 proc.), a demo było jednym z najczęściej pobieranych i ogrywanych podczas festiwalu. Permafrost wyróżnia się jako jedna z najszybciej rosnących gier na platformie Steam.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus