Ponad 759 tys. zł przychodów ze sprzedaży netto oraz 143 tys. zł zysku netto wypracował w trzecim kwartale br. notowany na NewConnect producent i wydawca gier z segmentu Indie Premium na PC, konsole i urządzenia mobilne – Play2Chill. W porównaniu r/r oznacza to kolejno wzrosty aż o 41 i 46 procent. Warszawski deweloper jest na finalnym etapie produkcji pełnych wersji Aztecs The Last Sun i Rally Mechanic Simulator, a jeszcze w listopadzie planuje premierę nowej wersji demonstracyjnej symulatora budowania miasta.
- Ostatnie miesiące dla P2C (P2CHILL) to okres wzmożonych prac deweloperskich całego zespołu. Działalność Spółki w trzecim kwartale br. koncentrowała się głównie na produkcji gier Aztecs: The Last Sun oraz Rally Mechanic Simulator, a także rozwoju naszego debiutanckiego tytułu Motorcycle Mechanic Simulator 2021. Przed nami bardzo intensywna końcówka roku, ponieważ pierwsze dwa ww. tytuły posiadają już ukończone w pełni grywalne dema, zakończenie prac nad pełnymi wersjami tych gier planowane jest na koniec 2024 roku, a premiery pełnych wersji będą możliwe na przełomie roku. Liczymy na sukces obydwu produkcji, ponieważ te projekty są już bardzo dobrze ocenione przez środowisko graczy i jestesmy pewni, że będą konkurencyjne w swoich kategoriach - mówi Tomasz Róziecki, prezes zarządu Play2Chill.
W trzecim kwartale 2024 r. Play2Chill SA wypracowała przychody netto ze sprzedaży na poziomie 759 tys. zł, czyli więcej o 41 proc. niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, gdy wartość tej pozycji wyniosła 535 tys. zł. W analizowanym okresie Spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 143 tys. zł, co stanowi lepszy wynik aż o 46 proc. wobec wypracowanego zysku netto na poziomie 98 tys. zł w trzecim kwartale 2023 r. W ujęciu narastającym, tj. od początku 2024 r., przychody netto ze sprzedaży Play2Chill wyniosły ponad 2 mln zł, więcej o 10 tys. zł niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Ponadto zysk netto w okresie od stycznia do końca września 2024 r. wyniósł 348 tys. zł, co stanowi o 10 proc. lepszy wynik wobec niższego o 30 tys. zł zysku w porównywalnym okresie ub.r. Stan gotówki na koncie warszawskiego dewelopera na koniec września br. wynosił ponad 555 tys. zł.
Współpraca z 663 Games, czyli chińskim wydawcą Aztecs: The Last Sun, przebiega zgodnie z planem. Play2Chill dostarczyło już wersję alfa oraz nowe demo, a obecnie finalizuje wersję beta. Gra o Aztekach, to symulator budowania i zarządzania miastem, w którym gracz rozwija miasto, buduje armię oraz wciela się we władcę miasta-państwa Tenochtitlanu.
- Nowe demo Aztecs: The Last Sun jest już gotowe, a jego publikacja zależy już tylko od decyzji wydawcy, która została strategicznie przesunięta poza okres festiwalu Steam Next Fest. Cały projekt ma szansę zakończyć się do końca tego roku, co wzmacnia nasze relacje z partnerem oraz pozycję na rynku - podsumowuje prezes Play2Chill.
Zarząd informuje także, że realizacja projektu Rally Mechanic Simulator, którego wydawcą jest Play2Chill, również postępuje pomyślnie. Wydane demo oraz prolog zostały bardzo dobrze przyjęte przez społeczność graczy, z oceną na Steam na poziomie 84 proc. Prolog zanotował prawie 300 tys. pobrań, a gra cieszy się codziennym zainteresowaniem ok. 1,8 tys. unikalnych graczy.
- Obecnie finalizujemy ostatnie funkcjonalności Rally Mechanic Simulator. Najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest premiera w pierwszym kwartale 2025 r. Dodatkowo, produkcja pomyślnie przeszła akceptację Microsoftu, co pozwoli w przyszłości wprowadzić ją na platformę Xbox. Ponadto planujemy jeszcze udostępnić graczom zupełnie nową wersję demo tej gry, która na pewno będzie idealnym wstępem do pełnej wersji - dodaje Tomasz Róziecki.
Play2Chill aktywnie wspiera organizację oraz proces developerski towarzyszący projektowi Permafrost, realizowany w spółce stowarzyszonej SpaceRocket Games S.A, w której emitent posiada 20 proc. w kapitale zakładowym. Zadaniem tej spółki jest realizacja gry survivalowej tworzonej na silniku Unreal Engine 5, przy współpracy z wydawcą Toplitz Production GmbH. Demo tej gry, które zadebiutowało w październiku na festiwalu Steam Next Fest, osiągnęło imponujące wyniki, z dziennym przyrostem wishlisty na poziomie 15 tys. oraz łączną liczbą zapisów znacznie przekraczającą 200 tys. Gra utrzymuje ocenę Very Positive (81 proc.), a demo było jednym z najczęściej pobieranych i ogrywanych podczas festiwalu. Permafrost wyróżnia się jako jedna z najszybciej rosnących gier na platformie Steam.