Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Strata netto Miraculum zwiększyła się r/r do 3,04 mln zł w 2015 r.

Udostępnij

Miraculum odnotowało 3,04 mln zł skonsolidowanej straty netto w 2015 r. wobec 1,2 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Wszystkie działania spółki ukierunkowane są obecnie na jeden cel - osiągnięcie rentowności w 2016 roku. 

Strata operacyjna wyniosła 1,3 mln zł wobec 2,73 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 30,97 mln zł w 2015 r. wobec 34,77 mln zł rok wcześniej.

"Rok 2015 był trudnym i przełomowym rokiem działalności spółki. W zaledwie 12 miesięcy postanowiliśmy przeprowadzić wszelkie zmiany, jakich wymagała spółka, aby móc przetrwać na tak konkurencyjnym rynku z tak dużymi obciążeniami finansowymi. Był to też rok rekordowych inwestycji jak na Miraculum w odbudowę i budowę kanałów sprzedaży, aby rok 2016 był pierwszym, od którego spółka zacznie być rentowna, a jedyny obszar do restrukturyzacji pozostanie w obszarze obniżania kosztów finansowych"- napisała prezes Monika Nowakowska w liście do akcjonariuszy.

Grupa zanotowała spadek sprzedaży o 3,8 mln zł r/r w ub.r.

"Spadek wynika z faktu sprzedaży marki Brutal w listopadzie 2014 r. (w 2014 roku w przychodach marka Brutal stanowiła 8,2 mln zł), którego skutków nie zdążyły w pełni skompensować wdrożenia z roku 2015 (w szczególności rozbudowa marki Lider o płyn i wodę toaletową) oraz z braku ciągłości sprzedaży w związku z problemami płatniczymi Grupy będących skutkiem decyzji podjętych w latach 2013 i 2014" - podała spółka w raporcie. 


W ujęciu jednostkowym strata netto w 2015 r. wyniosła 2,58 mln zł wobec 0,9 mln zł straty rok wcześniej.

"Czwarty kwartał był inny niż pozostałe. Zakończyliśmy okres restrukturyzacji i postawiliśmy na inwestycje. Dzięki temu czwarty kwartał był rekordowy pod względem przychodów (to tylko 10 tygodni sprzedaży), pomimo opóźnień terminów wdrożeń. Był też rekordowy pod względem inwestycji w rozwój kanałów dystrybucji. W kraju inwestowaliśmy w powrót na półki do sieci sklepów, w których kiedyś byliśmy obecni, a poza granicami zainwestowaliśmy w targi oraz budowę wieloosobowego zespołu eksportowego. Wszystkie działania ukierunkowane na jeden cel - 2016 rok ma być już rentowny"- czytamy dalej w liście do akcjonariuszy. 

"Po czterech trudnych kwartałach w mojej ocenie mamy zbudowany już fundament do trwałego budowania wartości MIR (MIRACULUM). Spółka została znacznie oddłużona (dług w obligacjach spadł z ponad 34 mln do 22 mln ). Przychody na markach, które mamy w portfolio wciąż rosną. Niektóre w rekordowym tempie. Nowości, które wprowadzamy odnoszą sukcesy rynkowe. Zdobyliśmy bardzo wielu odbiorców poza granicami. Tylko ten wynik 2015…. cóż… strata to wyłącznie jednorazowe koszty restrukturyzacji oraz koszty inwestycji. Uznałam jednak, że wyniki począwszy od 2016 roku są ważniejsze niż wynik samego 2015 roku. Począwszy od wyników za I kw. 2016 będą mogli Państwo samo ocenić efekty działań. Porównywanie wyników do 2014 nie jest do końca uzasadnione, bo w 2014 ponad 8 mln przychodów i ponad 6 mln zysku na sprzedaży stanowiła marka Brutal, której od 2015 nie mamy już w swojej ofercie" - czytamy także. 

Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży nowoczesnych preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W portfolio spółki znajdują się m.in. marki: Miraculum, Tanita, Pani Walewska, Chopin i Wars. W lutym 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus