Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Mateusz Śmieżewski: GAMIVO jest już na etapie, gdy czujemy swoją ugruntowaną i silną pozycję

Udostępnij

GAMIVO S.A., notowana na NewConnect spółka technologiczna, w III kwartale br. odnotowała wzrost zysku netto do poziomu 0,96 mln zł (+133 proc. r/r), a wynik EBITDA wyniósł 1,55 mln zł (+ 7 proc. r/r). Przychody w omawianym okresie wyniosły 4 mln zł. W III kwartale br. z opracowanej przez spółkę platformy korzystało blisko 5,8 mln użytkowników (wzrost 151 tys. k/k), a liczba dostawców wzrosła do 1475. Spółka we wrześniu wprowadziła do obrotu kategorię produktów dla miłośników gier mobilnych, co ma pozwolić jej dotrzeć do nowych grup odbiorców.

– Konsekwentnie realizujemy naszą strategię, co jest widoczne w wynikach finansowych. Jeśli spojrzymy na nasze ostatnie trzy kwartały, to notujemy powtarzalny wzrost zysku netto, a wynik EBITDA pozostaje na stabilnym poziomie. W III kwartale wypracowaliśmy 4 mln zł przychodów, 960 tys. zł zysku netto i 1,55 mln zł EBITDA – mówi Mateusz Śmieżewski, prezes GAMIVO SA. – Wyniki, które osiągnęliśmy pokazują, że nasza strategia rozwoju platformy daje efekt. Trzeba pamiętać, że sytuacja na rynku gier w ostatnich kwartałach była pełna wyzwań, a mimo to potrafiliśmy osiągnąć zadowalający poziom wyników. Rezultaty GMV (GAMIVO) są stabilne i bardziej przewidywalne – podkreśla Mateusz Śmieżewski.

Spółka we wrześniu wprowadziła nową kategorię produktów przeznaczona na rynek mobilny. Sektor ten generuje niemal połowę wszystkich zysków w branży gamingowej. Co więcej, gracze mobilni charakteryzują się innymi, bardziej dynamicznymi przyzwyczajeniami do gier, dlatego GAMIVO zakłada, że nowa kategoria zwiększy liczbę użytkowników na platformie, a także grono dostawców. Ponadto firma wraz z operatorem platformy realizowała w III kwartale szereg akcji marketingowych. Wśród partnerów znalazł się m.in. z Eventim, który specjalizuje się w sprzedaży biletów na koncerty i festiwale. W sierpniu przeprowadzono także akcję z firmą Surfshark. Użytkownikom platformy udostępniono też promocję związaną z grą World of Warships. Mniejsze akcje promocyjne obejmowały marki takie jak: Centre of Excellence, Babbel, Novakid i MyHeritage.

W III kwartale spółka odnotowała blisko 5,8 mln kont użytkowników zarejestrowanych na platformie (wzrost o 151 tys. użytkowników k/k.) i 1475 sprzedawców.

– GAMIVO jest już na etapie, gdy czujemy swoją ugruntowaną i silną pozycję. Natomiast niezmiennie poszukujemy nowych metod i kierunków rozwoju, także w perspektywie umocnienia zasięgów na rynkach o dużym potencjale. Wprowadzenie na platformę produktów dla graczy mobilnych to dla nas kolejny ważny krok. Zmierzające ku temu prace rozpoczęliśmy jeszcze na początku tego roku. Pierwsze efekty, podobnie jak reakcje użytkowników są bardzo pozytywne – wyjaśnia Bartłomiej Skarbiński, członek zarządu GAMIVO S.A.

Strategia rozbudowy oferty będzie realizowana także w kolejnych miesiącach. Po wprowadzeniu produktów dla gier mobilnych następnym celem jest dotarcie do nowych grup odbiorców poprzez dodanie kolejnej kategorii, tym razem niezwiązanej z gamingiem. Jej premiera planowana jest na końcówkę 2024 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus