Answear.com, wiodący e-commerce oferujący modę, produkty home&lifestyle i outdoor w regionie CEE podsumowuje wstępne wyniki sprzedażowe w III kw. br. Wstępne przychody ze sprzedaży wyniosły 344 mln zł, co oznacza wzrost o 26 proc. rdr. Wypracowana dynamika wskazuje na udany powrót Spółki na ścieżkę wysokich wzrostów sprzedaży. Dobre wyniki sprzedażowe to efekt m.in. dobrze wykorzystanego okresu letnich wyprzedaży oraz szerokozasięgowej kampanii marketingowej.
- Za nami dobry sprzedażowo kwartał. Cieszymy się, że ponownie wkroczyliśmy na drogę dynamicznego wzrostu sprzedaży, co wyróżnia nas na tle konkurencji i pozwala nam zająć pozycją jednego z najszybciej rozwijających się fashion e-commerce w Europie. Dobrze wykorzystaliśmy okres letnich wyprzedaży, także odpowiednio dobraliśmy kolekcję jesienną, co znacząco wpłynęło na nasze wyniki w III kwartale bieżącego roku – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
Sprzedaż Answear.com wyraźnie przyśpieszyła. W I kw. br. dynamika przychodów ze sprzedaży wyniosła 6 proc. rdr., natomiast w II kw. br. zwiększyła się do 20 proc. rdr. Obecnie sięga już 26 proc. rdr. Jest to zasługa m.in. intensywnych działań marketingowych, konsekwentnej premiumizacji oferty, wzmocnienia marki oraz stopniowej poprawy siły nabywczej konsumentów.

Answear.com przeprowadził kampanię marketingową „Ubierz życie w to co cenne”. Projekt rozpoczął się w maju br. i jest kontynuowany w obecnym sezonie. Miniona kampania była realizowana na 11 rynkach, jej przekaz był obecny w telewizji, kinach, radio, OOH, DOOH oraz szeroko w digitalu.
- Dynamika sprzedaży w minionym kwartale nas zadowala. Warto jednak pamiętać, że III kwartał to w naszej branży tradycyjny czas wyprzedaży, co naturalnie wpływa na obniżenie marż. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę solidne wyniki sprzedażowe, z optymizmem patrzymy na IV kwartał, który w naszej branży jest okresem najwyższych przychodów i wyższych marż. Dodatkowo, wydatki marketingowe nie będą tak znacząco obciążać wyniku, ze względu na większy wolumen przychodów osiągany w tym czasie – dodaje Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.com.