MediSensonic SA – polska spółka MedTech tworząca nowatorskie urządzenia diagnostyczne i terapeutyczne klasy klinicznej – intensywnie rozwija swoją działalność dzięki finansowaniu zewnętrznemu. Do tej pory spółka pozyskała ponad 50 mln zł z dotacji i od inwestorów. Ostatnie podwyższenie kapitału, w drodze emisji akcji serii G, przyniosło Spółce finansowanie przy wycenie ponad 70 mln zł. MediSensonic SA planuje debiut na głównym parkiecie GPW, poprzedzony pierwszą ofertą publiczną zaplanowaną na IV kwartał bieżącego roku. Środki z IPO zostaną przeznaczone na rozwój przełomowych technologii z obszaru stomatologii, kardiologii i diabetologii. Proces IPO wspierać będzie Dom Maklerski INC SA.
- Cieszę się, że nasza wizja rozwoju od dłuższego czasu spotyka się z zainteresowaniem rynku kapitałowego. Ostatnią emisję akcji serii G zamknęliśmy przy wycenie ponad 70 mln zł. Oczekujemy na rejestrację podwyższenia kapitału przez Sąd. Wierzę, że pozytywna ocena rynku oraz budowa struktury silnego akcjonariatu pozwolą nam na dalszy rozwój i umocnienie pozycji na światowym rynku MedTech. Obecnie przygotowujemy się do emisji akcji serii H, planując jej realizację w ramach oferty publicznej, o czym więcej będziemy mogli powiedzieć już wkrótce. – informuje Robert Gromada, Prezes Zarządu w MediSensonic SA.
Pierwsza oferta publiczna Spółki przeprowadzana zostanie za pośrednictwem elektronicznej platformy inwestycyjnej Domu Maklerskiego INC SA, pod adresem www.platforma.dminc.pl
MediSensonic to wysoko wyspecjalizowana firma, która tworzy bezinwazyjne technologie medyczne, skierowane na dynamicznie rozwijające się sektory, takie jak stomatologia, diabetologia i kardiologia. W tym celu Spółka regularnie prowadzi rozmowy z potencjalnymi partnerami z całego świata, którzy deklarują zainteresowanie opracowywanymi przez firmę produktami.
Jednym z wiodących projektów Spółki jest Glucowave, który ma szansę stać się pierwszym na świecie w pełni bezinwazyjnym urządzeniem do bezigłowej kontroli poziomu glukozy we krwi, redefiniując standardy opieki nad pacjentami. Według oficjalnych statystyk, potencjalna grupa odbiorców może wynosić około 500 mln osób. Średnia wartość rynkowa projektu szacowana jest na 294,72 mln USD. Obecnie projekt znajduje się na etapie badań klinicznych.
Innym przełomowym projektem Spółki jest Microwave Pulp Vitality Tester (MPVT) opracowanym w odpowiedzi na potrzeby stomatologów. To pierwsze na świecie bezinwazyjne urządzenie do oceny żywotności miazgi zębów z wykorzystaniem techniki mikrofalowej, które umożliwia precyzyjne określenie czy ząb jest żywy czy martwy. Obecny etap prac: to ostatnia faza rozwojowa przed certyfikacją. Uważa się, że wartość globalnego rynku stomatologicznego ma wzrosnąć do 65,23 mld USD w 2030 roku, w porównaniu do 36,08 mld USD w 2022 roku, i nadal dynamicznie rośnie.
Kolejnym priorytetowym projektem Spółki jest Touchwave – nowoczesny system do ciągłego monitorowania ciśnienia krwi w czasie rzeczywistym, który eliminuje konieczność używania tradycyjnych pompowanych mankietów zakładanych na rękę pacjenta.
Aby dalej rozwijać swoje innowacyjne produkty, Spółka planuje pozyskanie dodatkowych środków. Z uwagi na to, w najbliższym czasie MediSensonic zamierza wykonać kluczowy krok, jakim jest debiut na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, z planami wejścia na Główny Rynek. Spółka już podpisała umowy z domem maklerskim oraz doradcami przygotowującymi prospekt. Upublicznienie Spółki ma na celu zwiększenie jej kapitalizacji oraz wzmocnienie obecności na rynkach międzynarodowych, co pozwoli na dalszy rozwój nowoczesnych technologii o globalnym potencjale. Przed debiutem Spółka planuje przeprowadzenie IPO. – Środki z IPO podniosą naszą wiarygodność, zarówno wśród polskich, jak i zagranicznych inwestorów. Umożliwią nam także samodzielne finansowanie badań i certyfikacji, co pozwoli uniknąć sprzedaży pod presją któregokolwiek z naszych wyrobów. – podsumowuje Marcin Malinowski, Wiceprezes zarządu MediSensonic SA.
Warto przypomnieć, że Marcin Malinowski to globalny business developer, który przez lata rozwijał biznesy gigantów takich jak Google i Onet. Specjalizuje się w tworzeniu strategicznych partnerstw oraz sprzedaży produktów do globalnych liderów w różnych sektorach. Swoje doświadczenie, które zdobywał w międzynarodowych korporacjach angażuje teraz w rozwój i sukces finansowy spółki MediSensonic. Szacuje się, że globalny rynek MedTech do 2027 roku ma potencjał przekroczyć wartość 500 mld USD.