Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Answear.com zwiększył straty

Udostępnij

Answear.com, wiodący e-commerce oferujący modę, produkty home&lifestyle i outdoor w regionie CEE podsumowuje wyniki sprzedażowe w I półroczu 2024 r. Przychody wyniosły 632 mln zł, co oznacza wzrost o 14 proc. rdr., natomiast w samym II kw. dynamika przychodów wyniosła 20 proc. rdr. W tym czasie spółka zrealizowała szereg inwestycji, takich jak otwarcie dwóch „Concept Store” Answear i PRM w Fabryce Norblina oraz szeroko zasięgowe kampanie wizerunkowe mające na celu rozwój marki PRM i repozycjonowanie Answear do segmentu premium, a także nadal mierzyła się z niekorzystnym otoczeniem rynkowym, co negatywnie wpłynęło na rentowność. W efekcie EBITDA wyniosła -6,8 mln zł. Answear.com pozostaje jednym z najszybciej rosnących fashion e-commerce w Europie i dzięki przeprowadzonym inwestycjom ma nadzieję na znaczną poprawę rentowności już w drugiej połowie roku.

Za nami wymagające półrocze, w którym nadal odczuwaliśmy obniżony sentyment zakupowy wśród klientów w całej Europie, oprócz tego aprecjacja złotego istotnie wpłynęła na zmniejszenie naszych przychodów i marży. Mimo to wciąż pozostajemy jednym z najszybciej rosnących fashion e-commerce w Europie. Mocno inwestujemy w repozycjonowanie Answear.com do segmentu premium. W I półroczu przeznaczyliśmy rekordową kwotę na marketing, w tym na szerokozasięgową kampanię wizerunkową w TV. Głęboko wierzymy, że ta strategia nam się opłaci i zobaczymy jej owoce już w II półroczu bieżącego roku, a także w okresach przyszłych – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.

ANR (ANSWEAR) w I półroczu 2024 r. przeznaczył rekordowe 141 mln zł na wydatki marketingowe, jest to kwota o 53 proc. większa niż rok wcześniej. Istotne zwiększenie budżetu marketingowego miało na celu rozwój sprzedaży w nowej marce PRM, oraz realizację kampanii wizerunkowej „Ubierz w życie to co cenne” emitowanej na 11 europejskich rynkach, promującą Answear w segmencie premium. Kampania okazała się dużym sukcesem i według raportów badawczych istotnie wzmocniła rozpoznawalność, a także siłę marki wśród grupy docelowej.

W minionym okresie Spółka otworzyła concept store Answear i PRM w prestiżowej lokalizacji – Fabryce Norblina w Warszawie. Był to istotny krok w celu budowy mocnej pozycji marek w segmencie premium fashion. Concept store stanowią ważny aspekt wizerunkowy oraz marketingowy​, ekskluzywne marki często wymagają fizycznej obecności oraz możliwości bezpośredniej interakcji z klientami​, co świetnie zapewniają wysokiej klasy butiki w prestiżowych lokalizacjach.

Pierwsze półrocze 2024 r. traktujemy jako typowy okres inwestycji w przyszłość. Oprócz wysokich wydatków na kampanię marketingową naszą rentowność obniżyły wydatki związane z uruchomieniem concept store, koszty rozwoju nowej marki PRM, oraz niekorzystne tendencje na rynku walutowym (umocnienie złotego wobec innych walut regionu i osłabienie hrywny). Warto dodać, że sam Answear.com wygenerował dodatnią EBITDA na poziomie 3,3 mln zł – dodaje Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Answear.com.

Od momentu otwarcia concpet store Answear w maju br. Spółka zrealizowała już kilka dużych wydarzeń z topowymi markami odzieżowymi takimi jak: Karl Lagerfeld, New Balance, adidas oraz RayBan. W planach są kolejne trzy duże wydarzenia z innymi światowymi markami, które zostaną zrealizowane do końca roku.

Jesteśmy zadowoleni z pierwszych miesięcy działania naszego concept store. Choć na pełną ocenę pod kątem wyników sprzedażowych jest jeszcze za wcześnie, to z perspektywy kluczowego dla nas aspektu marketingowego możemy powiedzieć, że projekt realizuje nasze oczekiwania. Udało nam się połączyć naszą przestrzeń i markę z renomowanymi światowymi brandami, wzbogacając tym samym naszą ofertę i wzmacniając wizerunek Answear w segmencie premium – mówi Krzysztof Bajołek.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus