Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyższe przychody, niższe zyski. Grupa WP podsumowuje pierwsze półrocze 2024 r.

Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding SA
Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding SA
Udostępnij

Przychody gotówkowe ze sprzedaży WPL (WIRTUALNA) w pierwszym półroczu 2024 roku wyniosły prawie 719 mln złotych. To oznacza wzrost o ponad 9% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł prawie 183 mln złotych, po wzroście o 3,7%. Spółka kontynuuje inwestycje w technologie zwiększające efektywność reklamową.

Łączne przychody gotówkowe w pierwszym półroczu 2024 roku wyniosły prawie 719 mln złotych, a tylko w drugim kwartale przekroczyły kwotę 374 mln złotych. Wzrosty przychodów wyniosły odpowiednio ponad 9% za pierwsze półroczne i ponad 6% za drugi kwartał. Skorygowany zysk EBITDA za pierwsze półrocze to prawie 183 mln złotych, po wzroście o 3,7%, z czego ponad 98 mln złotych to EBITDA za drugi kwartał. Największą część zysku wygenerował segment turystyczny, który dynamicznie rośnie od początku roku. W obszarze mediów doszło do zmian w zarządzie. Od początku sierpnia Jacek Świderski, jeden z głównych akcjonariuszy Wirtualnej Polski, objął stanowisko Executive Chairman w WP Media.

 Jest mi miło po 7 latach wrócić do biznesu mediowego. Tym bardziej, że na krótko przed moim odejściem, w 2017 roku z "widzialności reklam", czyli viewability, uczyniliśmy nową walutą rozliczeniową na rynku kampanii wizerunkowych, a dzisiaj mam przyjemność ogłosić rodzinę nowych produktów reklamowych do realizacji kampanii efektywnościowych bazujących na sztucznej inteligencji - WP Booster. Na początek wprowadzamy WP Booster CPC, który jest czterokrotnie bardziej efektywny od naszych dotychczasowych, optymalizowanych ręcznie, kampanii display CPC. Jako dowód, w WP ADS, wprowadzamy możliwość rozliczenia za sesję na stronie klienta – WP Booster CPSC, a nie jedynie za kliknięcie w reklamę. Wkrótce ogłosimy kolejne, "inteligentne" produkty reklamowe z rodziny WP Boostera – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Od początku września Wirtualna Polska uruchamia rodzinę nowych produktów AI o nazwie WP Booster. Tak będą nazywały się wszystkie produkty "inteligentne" w Wirtualnej Polsce, a więc wykorzystujące AI. Na rynku podobne produkty oferuje Google pod nazwą Performance Max i Facebook – Advantage Plus.

W Wirtualnej Polsce pionierskim produktem "inteligentnym" był WP SalesBooster, który wprowadzono w lipcu 2020 roku. Od dziś będzie on oferowany pod uaktualnioną nazwą WP Booster (ROAS).

Nowością jest wprowadzenie produktów WP Booster (CPC) i WP Booster (CPSC). Oba produkty są optymalizowane na sesję na stronie klienta – tzw. "successful click". Pierwszy jest nadal rozliczany za każdy klik (podobnie jak np. w Google PMax), a drugi (co wyróżnia WP na rynku) tylko za te kliknięcia, które faktycznie doprowadziły do sesji na stronie klienta. Produkty te, w przeciwieństwie do WP Booster (ROAS) pracują w górnej części leja sprzedażowego i są w stanie dostarczyć znacząco większe wolumeny sprzedaży. Dane z kilkudziesięciu testowych kampanii wykazały czterokrotny wzrost efektywności dla klientów w stosunku do kampanii CPC optymalizowanych ręcznie.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus