Spółka zależna IMS, Closer Music poinformowała o zawarciu z umowy inwestycyjnej z dwiema fundacjami rodzinnymi kontrolowanymi przez Krzysztofa Bajołka założyciela marek House, Mohito oraz ANR (ANSWEAR). Łączna wartość inwestycji to 4 mln zł.
W ramach transakcji, inwestorzy obejmują łącznie 643 udziały, co stanowi 5,4% w kapitale CM po jego podwyższeniu. Wycena pre-money została ustalona na 70 mln zł. Co jak wyjaśniono w komunikacie:
"Inwestorzy uzyskali dyskonto od bieżącej wyceny wynoszącej 80 mln zł, wynikające z szerokiej, posiadanej przez Inwestorów wiedzy, know-how oraz doświadczenia w zakresie e-commerce (w tym budowania i rozwoju platform sprzedażowych), którymi Inwestorzy wspierać będą CM w toku jej działalności."
Pozyskane środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój CM, w szczególności na działania marketingowe i promocyjne związane z kanałem online, zwiększenie sił sprzedażowych oraz rozbudowę internetowej aplikacji sprzedażowej.
Umowa zawiera prawo inwestorów do wymiany udziałów CM na akcje Closer Music Corporation (CMC) według ustalonego parytetu, ale nie przewiduje możliwości konwersji na akcje IMS.