Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Gamivo kończy drugi kwartał z 0,94 mln zł zysku netto

Udostępnij

GMV (GAMIVO), notowana na NewConnect spółka technologiczna, przedstawiła wyniki finansowe za II kwartał 2024 roku. Przychody wyniosły 4 mln zł i były wyższe o 10 proc. niż w I kwartale br. Zysk netto wyniósł 0,94 mln zł. Spółka odnotowała wzrost o 27 proc. kwartał do kwartału wyniku EBITDA do poziomu 1,65 mln zł. Na lepszy rezultat wpływ miała optymalizacja działalności i przychody pochodzące z opłat licencyjnych od operatora platformy. W II kwartale br. opracowana przez spółkę platforma obsługiwała ponad 5,6 mln zarejestrowanych użytkowników i 1418 dostawców. W kolejnych kwartałach spółka zamierza pozyskać nowe grupy odbiorców i rozwijać platformę pod kątem poszerzania oferty.

– W II kwartale wypracowaliśmy 4 mln zł przychodu i 0,94 mln zł zysku, natomiast wskaźnik EBITDA wyniósł blisko 1,7 mln zł. Liczby te są wyższe niż w ubiegłym kwartale br., co potwierdza, że sukcesywna realizacja nowej strategii przynosi spodziewane rezultaty.  Co ważne, II kwartał pokazał również, że potrafimy poprawiać marżowość i podnosić rentowność – mówi Mateusz Śmieżewski, prezes GAMIVO SA.

– Warto zaznaczyć, że pomimo spadku przychodów względem ubiegłego roku, który wynika z wyłączenia z Grupy GAMIVO i sprzedaży maltańskiej spółki Gamivo.com Ltd., odnotowaliśmy wzrost skorygowanego zysku netto o 3 proc. r/r. To doskonale dowodzi, że odejście od bieżącej obsługi sprzedaży na rzecz skupienia się na rozwoju zaawansowanej technologicznie platformy było dobrym ruchem. Nasze działania napędzamy danymi i analizami, a spoglądając na szeroki rynek, widzimy dalsze pole do rozwoju – dodaje Mateusz Śmieżewski.  

Spółka rozpoczęła kolejny projekt, który ma zoptymalizować działanie serwisu, zwiększyć komfort użytkowników i operatorów platformy. Wraz z przeprowadzoną pod koniec 2023 roku zmianą strategii GAMIVO zyskało także na elastyczności. Firma zamierza wprowadzić zupełnie nowy rodzaj produktów, czego efektem ma być zdobycie nowych grup odbiorców i otwarcie się na kolejnych licencjobiorców.

W drugim kwartale spółka odnotowała ponad 5,6 mln kont użytkowników zarejestrowanych na platformie (wzrost o 143 tys. użytkowników k/k.) i 1418 sprzedawców. Wspólnie z obecnym licencjobiorcą działała także nad rozwojem współprac biznesowych, czego efektem są kooperacje z takimi markami jak Eventim czy Wargaming.

– Dzięki wykorzystaniu naszego know-how operator platformy może z powodzeniem realizować akcje marketingowe przyczyniające się do wzrostu popularności stworzonego przez nas serwisu. Przykładem jest rozpoczęta w II kwartale współpraca z operatorem telefonii komórkowej a2mobile – wyjaśnia Tomasz Lewandowski, członek zarządu GAMIVO SA.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus