11 bit studios zdecydowało o rozbudowie „Frostpunka 2” o dodatkowe mechaniki, których implementacja jeszcze podniesie poprzeczkę jeśli chodzi o przyjemność rozgrywki. Dlatego premiera „Frostpunka 2” będzie miała miejsce kilka tygodni później niż pierwotnie planowano.
„Frostpunk 2” w wersji na komputery PC trafi do sprzedaży 20 września 2024 roku. Wcześniej Spółka zapowiadała premierę na 25 lipca tego roku.
- Analiza tysięcy ankiet, zebranych po tym, jak w kwietniu udostępniliśmy wersję Beta, stanowiącą zaledwie wycinek pełnej, stale rozrastającej się produkcji, pomogła nam ustawić priorytety na długiej liście rzeczy, które planowaliśmy dodać do gry. Jednocześnie zdaliśmy sobie sprawę, że aby zrobić to dobrze - i oddać w ręce graczy produkcję najwyższej jakości - potrzebujemy więcej czasu na dokończenie prac nad „Frostpunkiem 2”. Zdecydowaliśmy, że zaadresujemy te uwagi już w wersji premierowej „Frostpunka 2”, a nie dopiero w popremierowych patchach do gry. To oznacza jednak, że potrzebujemy kilku dodatkowych tygodni na dokończenie produkcji
- komentuje przesunięcie premiery Przemysław Marszał, Prezes Zarządu 11 bit studios.
Zdradza, że lista ulepszeń, które zostaną zaimplementowane we „Frostpunku 2”obejmuje m.in. nowe dodatki do mechaniki gry, ulepszony interfejs użytkownika i UX oraz szereg innych.
- Dodatkowy czas wykorzystamy także na jeszcze lepsze dopracowanie wszystkich elementów gry, tak aby finalna wersja w pełni odpowiadała naszym wysokim oczekiwaniom i ambicjom - uzupełnia przedstawiciel 11B (11BIT).
Przyznaje, że przesunięcie premiery „Frostpunka 2” na wrzesień oznacza, że również oczekiwany przez fanów debiut rynkowy „The Alters” nastąpi nieco później niż sygnalizowany wcześniej przełom sierpnia i września. - Premiery „Frostpunka 2” i „The Alters” dzieliły będą pojedyncze tygodnie - zapewnia. Nie zdradza jednak dokładnej daty premiery drugiej z gier.