Oferta publiczna do 4 mln akcji serii E spółki TXM rozpocznie się w środę, 7 grudnia, od uruchomienia zapisów w transzy inwestorów indywidualnych, podano w prospekcie. Spółka chce pozyskać z oferty ok. 26 mln zł brutto. Wcześniej, 6 grudnia, spółka ma opublikować cenę maksymalną akcji.
Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych potrwają od 7 do 12 grudnia. Na 9-13 grudnia zaplanowano book-building w transzy inwestorów instytucjonalnych, po czym 14 grudnia ma zostać ogłoszona cena emisyjna oraz ostateczna liczba akcji oferowanych z podziałem na transze.
"Intencją emitenta jest przydzielenie około 90% akcji oferowanych w transzy inwestorów instytucjonalnych oraz około 10% akcji oferowanych w transzy inwestorów indywidualnych" - czytamy w prospekcie.
W dniach 14-19 grudnia odbędą się zapisy na akcje w transzy inwestorów instytucjonalnych. Około 19 grudnia przewidywany jest przydział akcji, zaś debiut notowań praw do akcji na GPW zaplanowano na 29 grudnia lub w zbliżonym terminie, podano także.
Role oferującego, koordynatora oferty i prowadzącego księgę popytu pełni mBank.
Akcje oferowane będą stanowiły 12% udziału w kapitale zakładowym spółki i będą uprawniać do 8,8% z ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu w sytuacji, gdy wszystkie te walory zostaną objęte. Udział Redanu w TXM wynosić będzie wówczas 56,5% w kapitale i 68% w głosach.
"Spółka oczekuje, że z emisji akcji E uzyska wpływy około 26 mln zł, a po uwzględnieniu kosztów emisji zaprezentowanych poniżej, wpływy netto wyniosła około 23 mln zł" - czytamy w prospekcie.
Na rozwój sieci sklepów stacjonarnych w kraju TXM chce przeznaczyć 10-12 mln zł środków pozyskanych z emisji.
"Celem Grupy jest rozwój sieci sklepów stacjonarnych na rynku polskim do końca roku 2017 do poziomu ok. 371 placówek oraz łącznej powierzchni sprzedaży do ok. 91,9 tys. m2" - czytamy w prospekcie.
Na datę prospektu sieć TXM liczyła 385 placówek o łącznej powierzchni handlowej 91,8 tys. m2. Zgodnie z planami Grupy, na koniec 2016 roku sieć będzie liczyć około 403 sklepów o łącznej powierzchni 99,5 tys. m2, podano także. Na koniec 2017 r. Grupa chce mieć 437 placówek w kraju i za granicą, a rok później - 476 sklepów.
Na rozwój sklepów za granicą TXM chce przeznaczyć 4-5 mln zł.
"Strategia Grupy zakłada, że sieć sklepów TXM textilmarket za granicą składać się będzie z ok. 66 sklepów na koniec 2017 r. (o łącznej powierzchni ok. 24 tys. m2. Podobnie jak na rynku krajowym, również na rynkach zagranicznych Grupa planuje otwieranie przede wszystkim placówek o większej powierzchni - ok. 350-370 m2, w związku z tym średnia powierzchnia sklepów za granicą w 2017 roku wyniesie ok. 365 m2" - czytamy dalej.
Na datę prospektu w Słowacji, Czechach oraz w Rumunii TXM posiadał 34 sklepy własne.
Kolejne cele, które mają być finansowane ze środków pozyskanych z emisji akcji to rozwój kanału e-commerce (2-3 mln zł) oraz dostosowanie zaplecza logistycznego do rozwoju sieci sprzedaży (ok. 2-3 mln zł), podano także.
W I-III kw. 2016 TXM odnotował 4,68 mln zł zysku netto (wobec 7,41 mln zł zysku rok wcześniej) oraz 6,64 mln zł zysku operacyjnego (wobec odpowiednio 9,87 mln zł zysku) przy 259,69 mln zł przychodów (wobec 216,79 mln zł przychodów rok wcześniej).
Jednostkowa prognoza TXM zakłada, że w całym 2016 r. spółka odnotuje 13,05 mln zł zysku netto (wobec 16,14 mln zł zysku w ub.r.), 17,13 mln zł zysku EBIT (wobec 20,99 mln zł zysku w ub.r.), 22,32 mln zł zysku EBITDA (wobec 25,25 mln zł zysku w ub.r.) przy 381,41 mln zł przychodów (wobec 314,81 mln zł w ub.r.).
Grupa TXM jest właścicielem sieci TXM textilmarket - drugiej największej na polskim rynku sieci odzieżowych sklepów dyskontowych.