GMV (GAMIVO), notowana na NewConnect spółka technologiczna przedstawiła wyniki finansowe za I kwartał 2024 roku. Przychody wyniosły 3,6 mln zł, zysk netto 0,82 mln zł, a wynik EBITDA 1,3 mln zł. Był to pierwszy pełny kwartał funkcjonowania GAMIVO po wdrożeniu nowej strategii, gdy wyniki spółki napędzane były głównie opłatami licencyjnymi od operatora platformy. W I kwartale br. opracowana przez spółkę platforma obsługiwała 5,5 mln zarejestrowanych użytkowników (wzrost o 170 tys. kw/kw) i prawie 1400 dostawców. W kolejnych kwartałach spółka zamierza pozyskać nowe grupy odbiorców i potencjalnych partnerów m.in. przez kampanie marketingowe.
– Za nami bardzo ważny okres w nowej historii GAMIVO, w którym pokazaliśmy jakie efekty generuje wdrożona nowa strategia rozwoju naszej spółki. Wypracowane wyniki finansowe obrazują, że przyjęty plan rozwoju przynosi pożądane efekty, oczywiście wyniki są niższe niż w rekordowym I kwartale 2023 r., który był wspierany globalnymi premierami i korzystną sytuacją rynkową. Jednak pomimo sprzedaży spółki Gamivo.com Ltd. osiągnęliśmy wynik EBITDA i netto na poziomie III kwartału 2023 r., jesteśmy zadowoleni z optymalizacji naszej działalności – mówi Mateusz Śmieżewski, prezes GAMIVO SA. – Istotnym krokiem było podniesienie wysokości opłaty licencyjnej, co pozwala nam na generowanie jeszcze większych przychodów z naszej podstawowej działalności – udostępniania licencji operatorom platformy. Nowe stawki i skorygowany podział obowiązków lepiej odpowiadają rynkowym wymogom, więc są to rozwiązania korzystne dla wszystkich stron. Na początku 2024 roku wyprowadziliśmy też usprawnienia do gry QuizVenture – jest to jeden z projektów, które w dalszej perspektywie mają nam pozwolić na dywersyfikację biznesu i odkrywanie nowych ścieżek rozwoju. Chcemy dodać nowe funkcjonalności w tym te nastawione na monetyzację – dodaje Mateusz Śmieżewski.
Gra QuizVenture pojawiła się też w serwisie Google Play i jest dostępna dla wszystkich posiadaczy urządzeń z systemem Android. Spółka koncentruje się na dalszym rozwoju platformy GAMIVO i budowaniu nowych partnerstw biznesowych, właśnie z obszaru udzielania licencji na korzystanie z platformy firma odnotowuje największe przychody. W I kwartale 2024 roku GAMIVO wypracowało 3,6 mln zł przychodów, 0,82 mln zł zysku netto, a wynik EBITDA wyniósł 1,3 mln zł.
– Wdrożenie nowej strategii pozwoliło na optymalizację i uproszczenie naszego biznesu. Jak widać, efekty są naprawdę dobre. Skupiliśmy się na sercu naszej działalności i kluczowych wartościach dla klientów. Osiągnęliśmy wyższą efektywność, zwiększyliśmy liczbę obsługiwanych dostawców, a także zasięgi na międzynarodowych rynkach. Nowa strategia otwiera też drogę do dywersyfikacji biznesu, a zapewnienie większej różnorodności na naszej platformie owocuje lepiej dopasowanymi ofertami dla graczy i innych klientów – wyjaśnia Tomasz Lewandowski, członek zarządu GAMIVO SA. – W kolejnych miesiącach stawiamy na nowe partnerstwa, szersze kampanie marketingowe i pozyskanie nowych grup odbiorców. W I kwartale na naszej platformie było 5,5 mln użytkowników, co dało wzrost o 170 tys. kont kwartał do kwartału. To świetny wynik, który z pewnością przełoży się na wzrost biznesu, gdyż większa liczba klientów i transakcji wpływa na wysokość opłaty licencyjnej. Nieustająco rozwijamy też platformę, dodając nowe opcje odpowiadające na potrzeby zarówno klientów i dostawców – dodaje Tomasz Lewandowski.