Notowany na GPW producent i wydawca gier wypracował w kwietniu br. 8,5 mln zł przychodów, wobec 6,3 mln zł przed rokiem. Przychody z komercjalizacji gry Unsolved, flagowego produktu spółki, wzrosły rdr. o blisko połowę, do 7,8 mln zł, przy wyższych o 34% wydatkach na marketing.
W kwietniu ART (ARTIFEX) zainwestował w akwizycję graczy dla Unsolved niespełna 4,2 mln zł, wobec 4,9 mln zł w marcu br. i 3,1 mln zł w kwietniu 2023 r. Niższe, miesiąc do miesiąca, nakłady marketingowe to efekt zauważalnego wzrostu rynkowych stawek reklamowych w drugiej połowie minionego miesiąca. Zmniejszenie skali kampanii reklamowych wpłynęło na przychody z komercjalizacji Unsolved. Średnie dzienne przychody z gry wyniosły w kwietniu 260 tys. zł, wobec 285 w marcu br. (o 9% mniej), przy ponad 12% redukcji średnich dziennych nakładów na akwizycję graczy.
- Kwiecień zakończyliśmy solidnym dwucyfrowym wzrostem przychodów oraz tzw. pierwszej marży (przychodów pomniejszonych o koszty marketingu), która w minionym miesiącu wyniosła ponad 4,3 mln zł. Na bieżąco śledzimy sytuację na globalnym rynku reklamy online i dostosowujemy skalę naszych działań do warunków rynkowych. Dane z ostatnich dni sugerują, że szczyt wzrostów cen mamy już za sobą. Liczymy, że z perspektywie kilku tygodni będziemy mogli zintensyfikować kampanie marketingowe dla Unsolved, jeszcze mocniej zwiększając bazę jej graczy – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.