Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Esotiq & Henderson miał w 2023 r. 7,38 mln zł zysku netto

Udostępnij

Polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej zanotował w 2023 roku 275,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, poprawiając ubiegłoroczny wynik o 13,9 proc. przy marży brutto na sprzedaży na poziomie 64,6 proc. Zysk brutto ze sprzedaży zwiększył się r/r o 17,4 proc. i wyniósł niespełna 178 mln zł a zysk operacyjny był wyższy r/r o 23,2 proc. i osiągnął 16 mln zł. Grupa odnotowała również rekordową sprzedaż w Internecie, która r/r wzrosła o 36 proc. do 52,6 mln zł. Nieznacznie niższe w Grupie w porównaniu do ub.r. były: zysk brutto 9,16 mln zł (-8,3 proc. r/r) oraz zysk netto 7,38 mln zł (-8,6% r/r).

Poprawę wyników EAH (ESOTIQ) zanotowała również w pierwszym kwartale br. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie styczeń – marzec 2024 r. wyniosły ok. 62,8 mln zł i były wyższe o ok. 4 proc. niż w tym samym okresie roku ubiegłego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – marzec 2024 r. wyniosła ok. 66 proc. I była wyższa o ok. 3 p.p. r/r.

Wyniki osiągnięte w 2023 roku dowodzą, iż Grupa Esotiq & Henderson sukcesywnie umacnia pozycję lidera polskiego rynku bielizny. Naszą długofalową misją jest tworzenie komfortowej bielizny podkreślającej indywidualne piękno, sukcesywna modernizacja i rozwój sieci sprzedaży oraz doskonalenie oferty asortymentowej. Naszym celem nadrzędnym jest nadal maksymalizacja sprzedaży przy poprawie marży brutto – mówi Diana Okular, Członek Zarządu ESOTIQ & Henderson.

W 2023 r. sieć sprzedaży marki Esotiq zmniejszyła się o 8 salonów. Sieć stacjonarnych salonów na koniec ub.r. liczyła 288 placówek, w tym 219 sklepów partnerskich oraz 69 salonów własnych. W Polsce funkcjonowało 266 salonów, a za granicą 22 – w Serbii, Łotwie, Macedonii, Mołdawii, Niemczech, Słowacji i Ukrainie. Całkowita powierzchnia sprzedażowa Esotiq w stosunku do 2022 roku zmniejszyła się o 2,6 proc. i wynosiła 17 775 m kw.

Nadal stawiamy na dynamiczny rozwój kanałów sprzedaży online poprzez platformy własne oraz marketplaces. Planujemy też zwiększenie powierzchni handlowej w Polsce poprzez nowy model franczyzy depozytowej ESOTIQ MICRO oraz zagraniczne sklepy partnerskie. Wdrażane przez nas nowoczesne technologie usprawniają procesy sprzedażowe nie tylko w Internecie, ale również w tradycyjnym handlu. Nasz ESOTIQ CLUB, który intensywnie promujemy, zdobywa coraz większą popularność wśród Klientów. Na koniec ub.r. liczył ponad 1,55 mln lojalnych uczestników, co oznacza ok. 15-proc. przyrost r/r. Z kolei aplikację mobilną, która jest nową iteracją klubu lojalnościowego ESOTIQ, pobrało w ciągu ub.r. ponad 216 tys. Klientów a udział transakcji zrealizowanych przez aplikację w całości sprzedaży online wzrósł w ub.r. do 24 proc. (z 13 proc. w roku 2022) – powiedziała Diana Okular, Członek Zarządu ESOTIQ & Henderson.

Esotiq nieustannie dąży do rozszerzania swojego portfolio produktowego. W celu zaspokojenia potrzeb młodszego pokolenia konsumentów, przygotowana została nowa linia produktów - Bloovii. Linia ta, wyprodukowana na bazie profesjonalnego know-how marki Esotiq, stanowi wyróżnik na rynku. Oferta została precyzyjnie dopasowana do oczekiwań klientów internetowych, łącząc najnowsze trendy handlowe oraz modne wzornictwo.

W sklepach partnerskich realizowane jest 38 proc. ogółu przychodów, w salonach własnych 23 proc., w kanale hurtowym i multibrandowym 16 proc., a w Internecie 20 proc.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus