WYBRANE DANE FINANSOWE (TYS. PLN) | 2023 | 2022 | dynamika |
---|---|---|---|
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów | 37 500 | 54 910 | -32% |
Zysk (strata) z działalności operacyjnej | 15 758 | 36 059 | -56% |
Zysk (strata) brutto | 20 728 | 39 595 | -48% |
Zysk (strata) netto | 18 327 | 36 459 | -50% |
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | 23 515 | 45 426 | -48% |
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | 56 002 | -84 892 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | -25 560 | -14 787 | |
Przepływy pieniężne netto, razem | 53 957 | -54 253 | |
Aktywa, razem | 102 158 | 103 729 | -2% |
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania | 4 469 | 3 707 | 21% |
Zobowiązania długoterminowe | 462 | 65 | 611% |
Zobowiązania krótkoterminowe | 3 777 | 3 418 | 11% |
Kapitał własny | 97 690 | 100 022 | -2% |
Kapitał zakładowy | 699 | 679 | 3% |
Liczba akcji (w szt.) | 699 364 | 679 436 | 3% |
Zysk (strata) na jedną akcję zwykłą | 26,21 | 53,66 | -51% |
Rozwodniony zysk (strata) na jedną akcję zwykłą | 26,14 | 52,17 | -50% |
Wartość księgowa na jedną akcję | 139,68 | 147,21 | -5% |
Rozwodniona wartość księgowa na jedną akcję | 134,43 | 143,02 | -6% |
Zadeklarowana lub wypłacona dywidenda na jedną akcję | 40 | 21,5 | 86% |
>>> Sprawdź co prognozują analitycy dla Creepy Jar na kolejne lata <<<
Szanowni Państwo,
w imieniu Zarządu mam przyjemność zaprezentować Państwu raport roczny spółki CRJ (CREEPYJAR) za 2023 rok.
To był dla nas czas naprawdę wytężonej pracy przy produkcji StarRupture - drugiego, autorskiego projektu studia. Sukcesywnie realizowaliśmy kolejne kamienie milowe i na bieżąco testowaliśmy kluczowe mechaniki, które planujemy udostępnić graczom w wersji early access. Aby było to możliwe, kolejny rok z rzędu istotnie, bo o ponad 25%, powiększyliśmy nasz zespół. Na koniec 2023 roku Creepy Jar tworzyło już 66 utalentowanych, ambitnych i zaangażowanych w powodzenie naszych produkcji osób. Chcąc jak najlepiej zarządzać procesem tworzenia naszych gier nieustannie na pierwszym miejscu stawiamy na racjonalnie powiększanie zespołu. Osiągnęliśmy już optymalną jego wielkość, a kompetencje osób go tworzących pokrywają wszystkie obszary niezbędne do produkcji StarRupture i dalszego wsparcia Green Hell.
W ubiegłym roku podzieliliśmy się z graczami pierwszymi materiałami marketingowymi dotyczącymi StarRupture. Zdecydowaliśmy się również na zmianę dotychczasowej nazwy projektu na taką, która, naszym zdaniem, zdecydowanie lepiej oddaje charakter stworzonego świata gry i elementów samej rozgrywki. Wraz ze zmianą nazwy zainicjowaliśmy również publikację serii devlogów przybliżających kulisy powstawania produkcji. Choć data premiery StarRupture nie została jeszcze ustalona, to prace nad wersją early access planujemy zakończyć w ostatnim kwartale 2024 roku. W międzyczasie będziemy starać się wybrać optymalne okno wydawnicze. Priorytetem, podobnie jak w przypadku Green Hell, jest dla nas wysoka jakość StarRupture. Na dopracowanie gry do oczekiwanego przez nas poziomu pozwala nam bardzo komfortowa sytuacja finansowa i wysoki stan środków pieniężnych. Chcąc wyróżnić StarRupture na tle gier obecnych już na rynku, w szczególności klasycznych base- builderów, postawiliśmy również na rozwój innych mechanik tj. eksploracji, walki, zarządzania zasobami i elementów survivalu. Gra już w wersji early access będzie rozbudowaną produkcją z trybem co-op do 4 graczy, którą planujemy dalej mocno rozwijać, wsłuchując się w opinie społeczności graczy. Tym sposobem chcemy powtórzyć model przyjęty przy produkcji Green Hell, którego sprzedaż brutto na kluczowych platformach przekroczyła już 5 mln kopii. W samym 2023 roku sprzedaliśmy 1,09 mln egzemplarzy gry, z czego 841 tys. sztuk na PC/Steam.
Po rekordowym pod względem uzyskanych przychodów 2022 roku wydaje się, że okres najlepszej sprzedaży Green Hell mamy już za sobą. W 2023 roku osiągnęliśmy 37,5 mln PLN przychodów ze sprzedaży, co wciąż jest dla nas bardzo satysfakcjonującym wynikiem. Niższe o 32% r/r przychody są związane z naturalnym cyklem starzenia się produktu, którego premiera w wersji early access odbyła się w 2018 roku. Odpowiednie wersje gry są też już dostępne na wszystkich najważniejszych platformach: PC/Steam, konsolach PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch oraz na platformach wirtualnej rzeczywistości.
W połowie kwietnia 2024 roku do graczy trafił ostatni z dodatków przewidzianych w roadmapie projektu, opublikowanej w I kwartale 2023 roku. Jak zawsze wszystkie aktualizacje udostępniliśmy bezpłatnie wraz z drobnymi poprawkami i usprawnieniami gry. Pod koniec ubiegłego roku zdecydowaliśmy się również na przygotowanie Green Hell w wersji na konsole 9. generacji, tj. PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Jednocześnie oznacza to zakończenie wsparcia Green Hell w wersji na starsze konsole. Portowanie przebiega bardzo sprawnie i mamy nadzieję, że będziemy mogli udostępnić je graczom już na przełomie II i III kwartału br. W 2024 roku planujemy utrzymać wsparcie Green Hell na podobnym poziomie co w ubiegłym roku. Mamy nadzieję, że gra wzbogacana o nowy kontent, przy stosowaniu przemyślanej polityki przecen, pozwoli nam również w kolejnych latach osiągać zadowalające przychody.
W 2023 roku wypłaciliśmy dywidendę z zysku za 2022 rok - łączna kwota wypłaconej dywidendy wyniosła blisko 28 mln PLN, co oznacza 40 PLN na jedną akcję. Wobec dobrej sytuacji finansowej Creepy Jar chcielibyśmy, aby również w tym roku do naszych Akcjonariuszy trafiła dywidenda. Intencją Zarządu jest rekomendowanie Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy wypłatę ok. 50% zysku netto za 2023 rok. W tym roku priorytetem jest dla nas doprowadzenie StarRupture do oczekiwanej wersji early access. Przed nami kolejne miesiące intensywnej pracy produkcyjnej, aby finalnie móc udostępnić graczom angażującą grę i satysfakcjonującą rozrywkę na wiele godzin.
W imieniu Zarządu chciałbym również podziękować Państwu za kolejny rok okazanego zaufania.
Z poważaniem,
Krzysztof Kwiatek
Prezes Zarządu
Creepy Jar S.A.