WYBRANE DANE FINANSOWE (TYS. PLN) | 2023 | 2022 | dynamika |
---|---|---|---|
Przychody netto ze sprzedaży produktów i usług | 23 032 | 27 112 | -15% |
Zysk (strata) z działalności operacyjnej | 2 790 | 5 643 | -51% |
EBITDA* | 2 861 | 5 744 | -50% |
Zysk (strata) brutto | -4 509 | -10 457 | |
Zysk (strata) netto, w tym: | -3 823 | -8 758 | |
- przypadający na jednostkę dominującą | -3 654 | -7 945 | |
- przypadający na udziały niedające kontroli | -169 | -813 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | 775 | 532 | 46% |
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | 422 | 98 | 331% |
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | -1 605 | -7 899 | |
Przepływy pieniężne netto - razem | -408 | -7 269 | |
Aktywa / Pasywa razem | 28 772 | 39 170 | -27% |
Aktywa trwałe | 4 126 | 14 862 | -72% |
Aktywa obrotowe | 24 646 | 24 308 | 1% |
Kapitał własny przypadający akcjonariuszom emitenta | 23 735 | 29 080 | -18% |
Kapitał mniejszości | 2 438 | 2 772 | -12% |
Zobowiązania długoterminowe | 741 | 5 451 | -86% |
Zobowiązania krótkoterminowe | 1 858 | 1 867 | -0,5% |
Liczba akcji | 5 230 000 | 5 230 000 | |
Zysk (strata) netto na jedną akcję zwykłą przypadający akcjonariuszom Jednostki dominującej | -0,70 | -1,52 | -54% |
Wartość księgowa na jedną akcję | 5,00 | 6,09 | -18% |
Drodzy Akcjonariusze,
Ubiegły rok był dla nas czasem intensywnej pracy nad nowymi produkcjami, był to także czas rozpoczęcia porządkowania naszej struktury. Efektem tego jest wydanie 90 gier i dodatków w 2023 r. Licząc tylko od początku 2024 roku do daty publikacji niniejszego raportu do sprzedaży trafiło już 21 gier Spółki na różne platformy (STEAM, Nintendo, XBOX).
W 2023 r. jednostkowe przychody ze sprzedaży produktów i usług wyniosły 23,5 mln zł (w 2022 r, było to 27,2 mln zł), a zysk netto osiągnął poziom 2,6 mln zł (w 2022 r. wyniósł 5,2 mln zł). Na prezentowane wyniki wpływ miały m.in. ogłoszone odpisy aktualizacyjne i brak istotnych premier gier w tym okresie.
Plan na 2024 r. i kolejne lata został szczegółowo opisany w przyjętej przez Zarząd Strategii. Najważniejsze cele Zarządu to:
- pozyskiwanie i wydawanie przez Spółkę minimum 2 dużych tytułów na PC i wszystkie konsole rocznie, lub duże deale wydawnicze na duże konsole. W 2024 r. udało się pozyskać już dwie duże gry na konsole tj. BESIGE (NS, PS) oraz Infection Free Zone (NS, PS, Xbox). Obydwa tytuły wygenerowały znaczące, liczone w dziesiątkach mln zł przychody na Steam. Premiera gry Besige na NS planowana jest na maj br.;
- rozwój i kontynuacje serii gier wędkarskich;
- prezentacje minimum 2-3 nowych tytułów na PC rocznie. Do końca 1 półrocza Spółka planuje prezentację 2 nowych gier, w tym Ultimate Hunting;
- dalsze umacnianie swojej pozycji na Nintendo Switch oraz w segmencie pozostałych dużych konsol;
- uporządkowanie struktury Grupy Kapitałowej, w tym ograniczenia zaangażowania w spółki z Grupy, przy dopuszczeniu możliwości całkowitego odejścia od konsolidacji.
Nie wiemy dziś, która gra będzie światowym hitem, np. na miarę Minecrafta, ważne, że posiadając tak zdywersyfikowane portfolio produktowe, szanse na bycie beneficjentem zysków ze światowego hitu są u nas bardzo wysokie.
Liczymy że ten rok, jak i kolejne lata będą dla nas udane, zaś duża liczba nowych gier spowoduje stały i dynamiczny wzrost przychodów Spółki.
Z poważaniem,
Mateusz Zawadzki
Prezes Zarządu