WYBRANE DANE FINANSOWE (TYS. PLN) | 2023 | 2022 | dynamika |
---|---|---|---|
Przychody ze sprzedaży | 294 205 | 284 819 | 3% |
Zysk z działalności operacyjnej | 66 508 | 60 738 | 9% |
Zysk przed opodatkowaniem (brutto) | 65 633 | 60 189 | 9% |
Całkowite dochody ogółem | 45 845 | 45 859 | -0,03% |
Średnioważona liczba akcji własnych (nie w tysiącach) | 19 821 404 | 19 821 404 | |
Zysk netto na akcję przypisany właścicielom jednostki dominującej (nie w tysiącach) | 2,62 | 2,40 | 9% |
Środki pieniężne netto z działalności operacyjnej | 50 024 | 28 151 | 78% |
Środki pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | -41 232 | -5 186 | |
Środki pieniężne netto z działalności finansowej | -25 006 | -12 505 | |
Środki pieniężne i ich ekwiwalenty na koniec okresu | 24 717 | 40 931 | -40% |
Aktywa trwałe | 170 704 | 145 371 | 17% |
Aktywa obrotowe | 176 718 | 151 038 | 17% |
Aktywa razem | 347 422 | 296 409 | 17% |
Zobowiązania długoterminowe | 25 909 | 13 640 | 90% |
Zobowiązania krótkoterminowe | 78 497 | 78 660 | -0,2% |
Kapitał własny | 243 016 | 204 109 | 19% |
Kapitał zakładowy | 1 982 | 1 982 |
>>> Sprawdź co prognozują analitycy dla Kino Polska TV na kolejne lata <<<
Szanowni Państwo,
W imieniu Zarządu Kino Polska TV S.A. („Spółka”) przedstawiam Państwu Raport roczny Grupy Kapitałowej Kino Polska TV S.A. („Grupa”, „Grupa Kapitałowa”) za rok 2023. . Choć miniony rok przyniósł wiele wyzwań dla rynku TV, Grupie udało się odnotować wzrosty wszystkich kluczowych wskaźników finansowych. Rosły zarówno nasze przychody, jak i wynik EBITDA. Pierwszy raz w historii naszej Grupy zysk netto przekroczył 50 mln zł.
W 2023 r. rynek TV był pod dużym wpływem wyborów parlamentarnych, które miały miejsce w trzecim kwartale roku. Wybory przyczyniły się nie tylko do większej oglądalności kanałów informacyjnych i zwiększonego zainteresowania widzów tą tematyką, ale także do zmian w ramach całego rynku medialnego w Polsce, szczególnie w sektorze mediów publicznych.
W okresie 12 miesięcy zakończonym 31 grudnia 2023 r. KPL (KINOPOL) zwiększyła zarówno przychody z emisji, jak i z reklamy. Niezmiennie największym segmentem naszej działalności są Kanały filmowe marki FilmBox oraz kanały tematyczne, gdzie znaczna część wyniku generowana jest na rynkach międzynarodowych. Udział przychodów z rynków międzynarodowych stanowi ważny element dywersyfikacji naszego biznesu - w 2023 r. stanowiły one 35,1% przychodów (vs. 34,3% w 2022 r.).
Rok 2023 upłynął również pod znakiem wykorzystywania synergii pomiędzy Spółką a Grupą CANAL+. Efekty tej synergii widać chociażby w rosnących przychodach Spółki w segmencie Produkcji kanałów TV, które właśnie przede wszystkim z rozpoczęcia prac nad produkcją kanałów zagranicznych dla Grupy CANAL+. To obecnie stosunkowo niewielki, ale dynamicznie rozwijający się segment, w którym dostrzegamy spory potencjał biznesowy. Posiadamy odpowiedni zespół, zaplecze techniczne oraz know-how, by dalej rozwijać się w tym obszarze. Dodatkowo, w minionym roku utworzyliśmy także z Grupą CANAL+ wspólne biuro reklamy - CANAL+ Advertising, w ramach którego oferujemy różnorodne produkty reklamowe, m.in. lokowanie produktu, sponsoring oraz zintegrowane kampanie 360 stopni. Wspólnie z CANAL+ dajemy reklamodawcom szeroki zasięg zarówno na satelitarno- kablowych kanałach premium, jak i w telewizji naziemnej z atrakcyjnym komercyjnie profilem widzów. Korzystamy również z tego samego brokera reklamowego – Polsat Media Sp. z o.o., wyłonionego we wspólnym przetargu.
W nadchodzących kwartałach 2024 r. będziemy kontynuować pracę nad naszymi kanałami telewizyjnymi poprzez dalsze umacnianie ich oferty oraz rozbudowywanie biblioteki programowej. Chcielibyśmy również maksymalizować efekty synergii, wynikające ze współpracy z CANAL+, a także dalej rozwijać działalność na rynkach międzynarodowych. Dostrzegamy istotny potencjał w produkcji kanałów telewizyjnych na potrzeby rynków zagranicznych, gdzie obecna jest Grupa CANAL+.
Jesteśmy wdzięczni pracownikom za ich zaangażowanie i wkład w rozwój naszego biznesu, zaś inwestorom i wszystkim akcjonariuszom dziękujemy za zaufanie.
Serdecznie zapraszamy do lektury Raportu.
Zarząd Kino Polska TV S.A.