Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cherrypick Games zanotowało 3,6 mln zł zysku netto w 2023 r.

Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games
Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games
Udostępnij

Warszawa (7 marca 2024 r.)- Przychody CHP (CHERRY) wzrosły w 2023 r. o 41% do 6,3 mln zł, a wynik EBITDA o 22% do 4,9 mln zł. Producent i wydawca gier zanotował też 3,6 mln zł zysku netto, czyli o 3% więcej niż w poprzednim roku.

“Cherrypick Games jest dziś zdrową i stabilną firmą, który współpracuje z renomowanymi partnerami, jak np. Apple. Teraz jednak czas na kolejny krok w naszej historii. W styczniu przedstawiliśmy nową strategię. Przed nami bardzo duże wyzwania, ale wierzymy, że realizacja strategii będzie dużym krokiem naprzód w rozwoju naszej spółki”- powiedział Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games.

W ciągu roku Spółka spłaciła całość swoich zobowiązań z tyt. kredytów i pożyczek w kwocie 0,5 mln zł. Generuje też gotówkę- przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 4,6 mln wobec 2,8 mln zł w poprzednim roku.

Zgodnie ze zaktualizowaną strategią, Spółka zamierza produkować gry, które może (samodzielnie lub we współpracy z partnerem) wydać na takie platformy jak Steam, Epic Store, Nintendo Switch, PlayStation i Xbox.

Do tej pory Cherrypick Games specjalizował się w grach przeznaczonych na platformy mobilne, ale już wydana w zeszłym roku gra “Kingdoms: Merge & Build” jest dostępna na wszystkie urządzenia firmy Apple, w tym telefony, komputery Mac oraz Apple TV(obecnie Spółka prowadzi prace nad jej adaptacją na urządzenie Apple Vision Pro).

Swoje kolejne produkcje Cherrypick Games zamierza wprowadzać na, komputery PC, konsole (Nintendo Switch, PlayStation Xbox) oraz urządzenia mobilne. Kluczowy jest też fakt, że od 2022 roku Cherrypick Games regularnie wzmacnia zespół deweloperski.

Obecnie kluczowym projektem, nad którym pracuje Spółka, jest gra pod roboczym tytułem “Papillon”. Będzie to gra, która połączy gatunki survive oraz roguelite i ma się wyróżniać charakterystycznym gameplayem oraz stylem graficznym.

“Nasz projekt pokazaliśmy po raz pierwszy potencjalnym partnerom na londyńskiej konferencji Pocket Gamer i w najbliższych miesiącach będziemy obecni na kolejnych ważnych imprezach branżowych”- podkreślił Marcin Kwaśnica.

Na tegoroczne wyniki wpływ mogą mieć równeż m.in. dalsza współpraca z Apple, krtóry finansuje rozwój gry “Kingdoms: Merge & Build”, czy wydanie gier z back-catalogue Spółki na nowe platformy.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus