ASB (ASBIS), wiodący dystrybutor z wartością dodaną, deweloper i dostawca produktów, rozwiązań i usług ICT oraz IoT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), według wstępnych danych szacunkowych wypracował w styczniu 2024 roku skonsolidowane przychody na poziomie ok. 225 mln USD, wobec 222 mln USD w styczniu 2023 r., co oznacza wzrost o ok. 1%.
„Oceniamy styczeń jako satysfakcjonujący, ale też dokładamy wszelkich starań, żeby kolejne miesiące były jeszcze lepsze. W styczniu rynki działały wolno, jednak udało nam się minimalnie przewyższyć ubiegłoroczny wynik. Rozwijamy sprzedaż w krajach, w których widzimy szansę na dalszą poprawę naszych wyników. Kazachstan jest obecnie największym rynkiem, rozwija się dynamicznie, dlatego zdecydowaliśmy się na budowę w tym kraju nowego centrum dystrybucyjnego o powierzchni 20 tys. m2, co oznacza zwiększenie całkowitej powierzchni magazynowej ASBIS o ponad 30%. Ten rok zapowiada się więc bardzo ciekawie, a my dołożymy wszelkich starań, żeby podnieść poprzeczkę i wypracować naszym akcjonariuszom kolejne bardzo dobre wyniki” – powiedział Serhei Kostevitch, CEO Grupy ASBIS.
„W styczniu 2024 r., praktycznie nie odnotowaliśmy znaczących zmian wśród liderów sprzedaży. Były nimi: Kazachstan, Ukraina, Słowacja oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie. Polska po raz kolejny znalazła się w czołówce miesięcznych wzrostów przychodów, w styczniu była na piątym miejscu, jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży rok do roku. Najlepiej sprzedającymi się produktami w styczniu 2024 r. były smartfony, procesory i laptopy” – dodał Serhei Kostevitch.