Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Milisystem planuje dotarcie do nowych grup klientów

Udostępnij

MLM (MILISYS), podmiot z branży obronności i strzelectwa, znacząco zwiększył przychody ze sprzedaży w 2023 r. Głównym odbiorcą produktu spółki był Akademicki Związek Sportowy (AZS), który w ramach Programu Upowszechniania Strzelectwa, organizowanego wspólnie z Ministerstwem Sportu i Turystyki, zakupił 200 wirtualnych strzelnic o wartość ok. 13 mln PLN. Pozostali główni klienci, to Jednostki Samorządu Terytorialnego (JST), zakupujące sprzęt w ramach programu „Strzelnica w powiecie” oraz JST, które otrzymały dofinansowanie na rozbudowę infrastruktury sportowej w ramach programu „Olimpia”. Spółka w 2024 r. planuje dotarcie do nowych grup klientów, poprzez rozpoczęcie handlu w ramach tzw. obrotu specjalnego.

- Jesteśmy dumni z pierwszych sukcesów wirtualnych strzelnic. Naszym celem jest nie tylko sprzedaż produktów, ale także aktywne uczestnictwo w promowaniu bezpieczeństwa oraz profesjonalnych rozwiązań w obszarze szkolenia strzeleckiego w naszym kraju, szczególnie wśród młodzieży oraz wszystkich tych, którzy używają broni w wykonywaniu codziennych obowiązków. Bardzo się cieszymy, że udało nam się rozpowszechnić nasz produkt na tyle, że znajduje się w każdym województwie,
a korzystają z niego m.in. takie instytucje jak Muzeum Wojska Polskiego, Akademia Sztuki Wojennej czy Wojskowa Akademia Techniczna
– mówi Jan Kempara, prezes zarządu Milisystem SA.

Zarząd Milisystem zaznacza, że chce wykorzystać wizerunkowo i marketingowo program realizowany z AZS. Zgodnie z jego założeniami, dzięki wykorzystaniu wirtualnych strzelnic będą prowadzone, przez 200 instruktorów, zajęcia strzeleckie w ponad 8 tys. szkołach ponadpodstawowych. Ma to mieć przełożenie w promocji rozwiązania oferowanego przez spółkę w ramach konkursu Strzelnica w Powiecie oraz innych planów sprzedażowych.

Pod końcem IV kwartału 2023 r., Milisystem zawarł umowę dystrybucyjną z firmą Sunway Network SA, obejmującą dystrybucję trenażera strzeleckiego opartego na technologii laserowej, wyprodukowanego przez Sunway Network LTD. W rezultacie Milisystem poszerzył swoje portfolio wirtualnych strzelnic, prezentując klientom trzy różne produkty. Oprócz wspomnianego trenażera, oferta spółki obejmuje również autorski Trenażer Strzelecki „Wisła” oraz wirtualną strzelnicę, wykorzystującą technologię gogli wirtualnej rzeczywistości (VR). Spółka chce w 2024 r. rozpocząć działania mające na celu sprzedaż produktów poza granicami kraju.

- Stale myślimy o zwiększaniu portfolia produktów oraz o ich dalszym rozwijaniu. Chcemy dalej pracować nad ulepszaniem funkcji blow-back oraz dbać o to, żeby jakość replik maksymalnie oddawała realizm prawdziwego strzelania poprzez zachowanie takich parametrów broni, jak jej waga czy obsługa manualna. W tym celu zamierzamy także przestać wykorzystywać napędy gazowe w replikach broni, koncentrując się głównie na napędach elektrycznych, co dodatkowo również pozwoli obniżyć koszty obsługi i użytkowania strzelnic – dodaje Jan Kempara.

Spółka chce w br. poszerzyć swoją grupą odbiorców poprzez wyjście poza sprzedaż wyłącznie replik broni. Na koniec grudnia 2023 r. Milisystem nabył 50 proc. udziałów w firmie GGO Defence, która posiada koncesję na prowadzenie działalności w tzw. obrocie specjalnym, czyli może zajmować się handlem bronią, amunicją, materiałami wybuchowymi czy technologią o przeznaczeniu wojskowym. Milisystem zaznacza, że pracuje nad budową portfolio odbiorców i dostawców, którzy koncentrują swoją działalność w tym obszarze.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus