Ponad 2 mln zł przychodów ze sprzedaży netto wypracował w trzech kwartałach br. notowany na NewConnect producent i wydawca gier z segmentu Indie Premium na PC, konsole i urządzenia mobilne – P2C (P2CHILL). W porównaniu r/r oznacza to wzrost o 64 procent. Warszawski deweloper zapowiedział premierę Rally Mechanic Simulator, a także ogłosił partnerstwo z chińskim wydawcą.
- Trzeci kwartał był dla Play2Chill okresem wzmożonych prac deweloperskich oraz biznesowych. Po udanej premierze dema „Aztecs: The Last Sun” przeprowadziliśmy rozmowy z potencjalnymi wydawcami i ostatecznie zdecydowaliśmy się na partnerstwo z chińskim wydawcą – 663 Games. Wybór był rezultatem korzystnych warunków finansowych, a także indywidualnego podejścia do projektu oraz głębokiego zrozumienia jego wartości - mówi Tomasz Róziecki, prezes zarządu Play2Chill.
W trzecim kwartale 2023 roku Play2Chill SA wypracowała ponad 535 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży. W ujęciu narastającym, czyli od początku 2023 roku, przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 2 mln zł, co oznacza wzrost o 64 proc., w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku.
W analizowanym kwartale spółka odnotowała zysk netto w wysokości na poziomie 98 tys. zł, a stan gotówki na koncie warszawskiego dewelopera na koniec września br. wynosił ponad 230 tys. zł.
Działalność Play2Chill w Q3 2023 r. koncentrowała się na produkcji gier Aztecs: The Last Sun oraz Rally Mechanic Simulator, a także rozwoju wydanego dwa lata temu tytułu Motorcycle Mechanic Simulator 2021, które w ostatnich dniach zadebiutowało na konsolach Xbox. Wspomniane tytuły posiadają już ukończone w pełni grywalne dema, a premiery pełnych wersji zaplanowane są na 2024 rok. Dodatkowo z sukcesem zespół Play2Chill zakończył jeden z ważniejszych kamieni milowych dla Aztecs: The Last Sun, którym było wydanie wersji demo na platformie Steam. Tytuł znalazł się w TOP 50 najczęściej ogrywanych wersji demonstracyjnych podczas czerwcowej edycji Steam Next Fest.
- Przygotowujemy się do premiery wersji demonstracyjnej „Rally Mechanic Simulator”. Pracujemy jeszcze nad kluczowymi kwestiami. Przede wszystkim koncentrujemy się na optymalizacji, aby zapewnić niezapomniane wrażenia podczas rozgrywki. Planujemy także wprowadzić kilka drobnych zmian w mechanikach gry, które zdaniem naszego zespołu znacząco poprawią doświadczenie graczy. Chciałbym podkreślić, że demo tego tytułu nie będzie odrębnym programem, lecz fragmentem pełnej gry z pewnymi ograniczeniami, a wprowadzane zmiany będą stanowić naturalną kontynuację procesu rozwoju pełnej wersji. Planujemy zaprezentować demo po wcześniejszych, zamkniętych playtestach, podczas lutowego festiwalu Steam Next - zapowiada prezes zarządu Play2Chill.
Play2Chill intensywnie pracuje nad zwiększaniem zaangażowania społeczności graczy poprzez regularne devlogi dla każdego projektu, aktywność w mediach społecznościowych oraz stałą interakcję z graczami na platformie Discord. Ponadto Spółka aktywnie wspiera organizację oraz proces developerski towarzyszący projektowi Permafrost, realizowany w spółce stowarzyszonej SpaceRocket Games S.A, w której emitent posiada 20 proc. w kapitale zakładowym. Zadaniem tej spółki jest realizacja gry survivalowej tworzonej na silniku Unreal Engine 5, przy współpracy z wydawcą Toplitz Production GmbH.